در دويست و هشتاد و سومين جلسه شوراي اسناد ملي که 18 خرداد ماه در محل ساختمان آرشيو ملي برگزار شد، 36 ردیف از فرم های "درخواست مجوز امحای اوراق راکد" دستگاه های دولتی بررسی و تعیین تکلیف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوری اسلامی ایران، اين جلسه با حضور دكتر مهدي حجت عضو متبحر در تاريخ و فرهنگ ايران و رئيس شورا، غلامرضا عزيزي معاون اسناد ملي و دبيرشورا، دكتررضا داوري اردكاني عضو متبحر در تاريخ و فرهنگ ايران، عبدالعلي تاجي معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌ها از معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ریاست جمهوری و دكتر هادي احتشامي معاون دادستان كل كشور به عنوان اعضاي شورا برگزار شد.
در اين جلسه 36 رديف از فرم هاي "درخواست مجوز امحاي اوراق راكد" قوه قضائيه شامل 35 رديف مربوط به ديوان عدالت اداري و يك رديف مربوط به وزارت جهاد كشاورزي مورد بررسي قرارگرفت كه طي آن 15 رديف انتقالي و 21 رديف امحائي به تصويب رسيد.
گفتنی است اسناد انتقالی به اسنادی گفته می شود که پس از تایید این شورا، به سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتقل می شود و در آرشیو ملی ایران برای حفاظت و اطلاع رسانی نگهداری می شود و اسناد امحائی نیز به اسنادی گفته می شود که پس از بررسی های مختلف، به دستگاه مربوطه اجازه داده می شود تا آن ها را از چرخه اسناد بایگانی شده خارج کنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار