معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: انتخابات همواره بستری برای تقویت وحدت به عنوان تکیه‌گاه نظام در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ابراهیمی درجمع بازرسان انتخابات در مازندران افزود:صرف‌نظر از واژگانی چون چپ و راست و یا اصلاح‌طلب و اصولگرا،محور اصلی در انتخابات حفظ وحدت و حضور پرثمر همه جریان‌ها و سلایق سیاسی در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ سیاسی اسلام اصولی چون مشارکت،مشاوره و وحدت رویه در تصمیم‌سازی‌ها از ابزارهایی است که موجب رشد انگیزه‌های مشارکت سیاسی در فرد و جامعه می‌شود، تصریح کرد:بطور کلی انتخابات یکی از مولفه‌های تعیین کننده در استحکام پایه‌های دموکراسی در نظام حاکمیت است وموجب تحکیم ثبات سیاسی و عمق بخشیدن به نظام مردم‌سالاری دینی در جامعه اسلامی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران با بیان اینکه مشارکت در انتخابات،بخشی از حقوق اجتماعی و مدنی شهروندان است که با رای دادن نمود می‌یابد،گفت:از این منظر رای‌دادن به منزله جاری شدن قدرت انتخاب از طریق مردم است و انتخابات و مشارکت مردم در حاکمیت موجب تحکیم پایه‌های مردم‌سالاری دینی در جامعه می‌شود .

ابراهیمی افزود:به همین دلیل دشمنان نطام جمهوری اسلامی هیچگاه حضور آگاهانه مردم در انتخابات را بر نتابیده‌اند وسعی دارند با ایجاد دلسردی،مشارکت در انتخابات را کمرنگ و میزان بودن رای مردم را کم‌اثر نشان دهند

وی تصریح کرد:مشارکت گسترده مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصویر روشن دیگری از مردم‌سالاری دینی به‌عنوان خاستگاه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در همه ابعاد نمایان خواهد کرد، چراکه ملت ایران حفظ و استمرار حقوق اجتماعی و سیاسی خود در عرصه انتخابات را همواره یک مسئولیت مدنی و وظیفه‌ای شرعی می‌داند./س

برچسب ها: انتخابات ، صحنه ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.