دبير اجرايي ستاد هماهنگي طرح سنجش در فارس از پيش بيني شركت حدود 80 هزار نوآموز استان در طرح سنجش نوآموزان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  حسينعلي اتحادنژاد در حاشيه آيين نمادين آغاز به كار طرح سنجش نوآموزان در استان فارس كه در پايگاه سنجش خورسنديان آموزش و پرورش ناحيه چهار شيراز برگزار شد، اظهار داشت: طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان همه ساله از خردادتا شهريور ماه در سراسر كشور اجرا مي شود.
وي افزود: اين طرح بسيار مهم همزمان با سراسر كشور از اوايل خرداد ماه در استان فارس آغاز شده است و تا 20 شهريورماه ادامه خواهد داشت كه روزهاي اول به نوبت دهي اختصاص داشت و روز 18 خردادماه نيز يكي از پايگاه هاي سنجش شهرستان شيراز به صورت نمادين افتتاح و كار غربالگري و ارزيابي از نوآموزان رسما آغاز شد.
اتحادنژاد با بيان اينكه در تمامي پايگاه هاي سنجش شهر شيراز و بسياري از شهرستان ها و مناطق استان، نوآموزان ارزيابي خواهند شد، افزود: در سال گذشته ،بالغ بر 61 هزار و 200 نوآموز در استان مورد ارزيابي دقيق قرار گرفتند و با تاكيد وزارت آموزش و پرورش مبني بر پوشش 100 درصدي نوآموزان، پيش بيني مي كنيم امسال حدود 80 هزار نوآموز در اين طرح شركت كنند.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي استان فارس، خاطرنشان كرد: 650 نيروي انساني متخصص با رشته هاي مرتبط با شركت در كارگاه هاي آموزشي و توجيهي آماده هستند تا نوآموزان را در 68 پايگاه ثابت و حدود 50 پايگاه سيار ارزيابي كنند كه از اين تعداد ،13 پايگاه در شهر شيراز و بقيه در شهرستانها و مناطق استان راه اندازي شده است.
اتحادنژاد ادامه داد: در پايگاه هاي سنجش، نوآموزان از نظر بينايي و ديد رنگ، شنوايي و گفتاري، آمادگي تحصيلي، اختلالات جسمي و حركتي، اندازه گيري توده بدني، مشكلات جلدي، نسبت قد به سن و وزن، معاينات دهان و دندان و اختلالات رفتاري بطور دقيق ارزيابي  مي شوند و سپس براي معاينات عمومي پزشك با در دست داشتن دفترچه بيمه به پزشك خانواده خود مراجعه مي كنند.
وي تاكيد كرد: والدين قبل از مراجعه به پايگاه سنجش ،واكسيناسيون فرزندشان را كامل كنند و در روز ارزيابي، با آمادگي كامل نوآموز از نظر جسمي و روحي و با در دست داشتن كارت سلامت نوآموز، شناسنامه نوآموز و والد همراه، يك قطعه عكس سه در چهار و مبلغ 80 هزار ريال وجه نقد براي ارزيابي فرزندشان به نزديك ترين پايگاه سنجش مراجعه كنند. /ل

برچسب ها: نوآموز ، فارس ، طرح ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار