کریم انصاری فرد مهاجم فصل قبل تیم فوتبال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات یک بار دیگر سر زبان ها افتاده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کریم انصاری فرد یک بار دیگر خبر ساز شده و خبرهای زیادی اطراف او و تیم جدیدش به گوش می رسد در روزهایی که کریم از دسترسی پرسپولیس ها خارج شده و جواب مدیران باشگاه را نمی دهد، وقتی خبر حضور انصاری فرد در بوخوم را شنیدم، یاد فصل گذشته افتادیم قرار داد این مهاجم جوان با سایپا تمام شده بود و هر روز خبر از پیوستن کریم به یک تیم اروپایی شنیده می شد همان روزها استقلال هم به شدت دنبال جذب این مهاجم جوان بود اما در نهایت انصاری فرد پای برگه قرار داد پرسپولیس را امضا کرد و به این تیم بزرگ و پر طرفدار پیوست.

کریم انصاری فرد دوباره در کانون اخبار نقل و انتقالات قرار گرفته است و به نظر می رسد سودای حضور در فوتبال اروپا این بازیکن را هوایی کرده است اما به واقع آیا کریم از بوخوم آلمان یا دیگر تیم های اروپایی پیشنهاد دارد؟

علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس در این رابطه می گوید: هر چه سایت بوخوم را گشتم، نامی از کریم انصاری فرد برای پیوستن به این تیم نبوده! دایی بدون اینکه انصاری فرد را تخریب شخصیتی کند، خیلی هوشمندانه به این بازیکن می فهماند که برای او نمی تواند بازار گرمی کند چون دایی سالها در سطح اول فوتبال دنیا بوده و در آلمان بازی کرده و خوب می داند که تیم های آلمانی برای جذب بازیکنان آسیایی تا چه اندازه وسواس داشته و قوانین سختی دارند. جالب اینکه کریم فصل ناموفقی را در پرسپولیس داشته و در حال حاضر در اردوی تیم ملی هم حضور ندارد اما مدعی می شود از بوندسلیگا پیشنهاد دارد!

باشگاه های اروپایی به خصوص آلمانی برای جذب بازیکن از قاره های دیگر و به طور مشخص از فوتبال آسیا قوانین و مقررات خاصی دارند و به این سادگی حاضر به جذب بازیکن نمی شوند برای باشگاه های آلمانی حضور موفق بازیکنان در تیم ملی شرط اصلی است و اگر بازیکنی در 80 درصد بازی های تیم ملی کشورش در سال حضور نداشته باشد شرایط حضور در چنین لیگ آنها را ندارد و باشگاه های اروپایی برای جذب او اقدام نمی کنند حالا شرایط کریم انصاری فرد را در نظر بگیرید او فصل ناموفقی را در پرسپولیس پشت سر گذاشته و هرگز نتوانست انتظارات را بر آورده کند و به همین دلیل حضور در تیم ملی را هم از دست داد و با چنین شرایطی و البته با استناد به حرف های علی دایی نمی توانیم بپذیریم که انصاری فرد از بوخوم با دیگر باشگاه های اروپایی پیشنهاد داشته باشد.

واقعیت این است که کریم انصاری فرد در راه بسیار بد و خطرناکی افتاده که پایان آن چیزی جز تباهی نیست کریم 2 فصل قبل جوان اول فوتبال ایران بود و در تیم ملی همه نگاه ها به ساق های او بود اما امروز کریم با آن روزها فاصله بسیار زیادی گرفته و نشانی از آن مهاجم فرصت طلب و گلزن تیم سایپا ندارد. کریم در ماه های گذشته کمتر روی فوتبال تمرکز داشته و بیشتر درگیر حواشی این رشته بود و به همین دلیل شاهد نزول فاحش این مهاجم جوان هستیم. شاید در این راه تنها خود کریم انصاری فرد مقصر نباشد و اهالی فوتبال ایران هم تقصیر دارند چراکه مدیران و مربیان فوتبال ما نتوانسته اند این مهاجم با استعداد را درست و اصولی هدایت کنند تا در سراشیبی سقوط قرار نگیرد و بتواند رشد و پیشرفت کرده و در جایگاه مطلوبی قرار بگیرد.

انصاری فرد بدون تردید یکی از مهاجمان خوب و با استعداد فوتبال ایران است که هم چارچوب دروازه را خوب می شناسد و هم شم گلزنی بالایی دارد. مهاجمی مثل او که هم در بازی روی زمین و هم در هوا تبحر داشته باشد کمتر در فوتبال ما وجود دارد اما متأسفانه در سالهای اخیر نه کریم قدر خودش را دانسته و نه اهالی فوتبال ما سعی کرده اند او را در مسیری درست قرار دهند و به همین دلیل شاهد نزول و افت فاحش کریم در ماه های اخیر بوده ایم.

متأسفانه باید بگوییم که یک بار دیگر سرمایه سوزی کرده ایم و فوتبالیست ارزشمندی مثل کریم انصاری فرد را به دست خودمان تباه کرده ایم. البته در این ماجرا خود کریم هم به اندازه کافی مقصر است چراکه هرگز نخواست و تلاش نکرد در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرد بلکه بیشتر شاهد اتفاقات حاشیه ای پیرامون او بودیم تا یکی از مهاجمان خوب و ارزشمند فوتبال ایران در مسیری اشتباه قرار گرفته و به سمت تباهی گام بردارد.

کریم انصاری فرد اگر می خواهد جا پای بزرگان فوتبال ایران بگذارد همین امروز باید تصمیم خودش را بگیرد. کریم مسیر را اشتباه رفته اما هنوز دیر نشده و می تواند در مسیر درست قرار بگیرد و به سمت خوشبختی گام بردارد. برای او شاید امروز قراردادهای میلیاردی معنی و مفهوم خوشبختی باشد اما اگر با چنین تفکری بخواهد جلو برود مطمئناً خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکند محو خواهد شد و سرنوشت تلخی در انتظارش خواهد بود اما اگر مهاجم جوان و مستعد فوتبال ایران بخواهد حرفه ای فکر کند، به جای پرداختن به حواشی و قرار گرفتن در کانون اتفاقات جنجالی می تواند با تمرکز روی تمرین و مسابقه، هم جایگاهش را در تیم ملی پس بگیرد و هم به هر آنچه که از ثروت می خواهد در دراز مدت برسد اما اگر امروز تنها و تنها به پول فکر کند خیلی زود تمام می شود و هرگز به آنچه که توانایی و لیاقتش را دارد نخواهد رسید./زر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار