يک هفته مانده به برگزاري نشست سران گروه هشت در ايرلند شمالي، تظاهرات ضد سرمايه‌داري در لندن با اشغال يک پاسگاه متروکه پليس اين شهر آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛  مخالفان سرمايه‌داري و گروه هشت ، از مدت‌ها پيش اعلام کرده بودند يک هفته پيش از برگزاري نشست سران گروه هشت در ايرلند شمالي، عليه اين گروه و سياست‌هاي نظام سرمايه‌داري، تظاهرات خواهند کرد.

قرار است امروز نيز تجمعي در مرکز لندن برگزار شود.از آنجا که سازمان دهندگان تظاهرات که با نام "گروه هشت را متوقف کنيد" مشهور است ، با پليس لندن هماهنگي نکرده و مجوز نگرفته‌اند، محل دقيق تظاهرات ضد سرمايه‌داري فعلا مشخص نيست اما ساعاتي پيش، حدود يکصد پليس ضد شورش به منطقه سوهو در مرکز لندن اعزام شدند تا ساختمان پيشين پليس را در اين محله، از اشغال مخالفان نظام سرمايه‌داري، خارج و از تجمع مخالفان سرمايه‌داري، جلوگيري کنند. 

 پليس انگليس به کارکنان بيش از يکصد شرکت و بانک بزرگ خارجي هشدار داده است تا آماده تظاهرات باشند. پليس لندن تعداد نيروهاي گشتي در مرکز لندن را افزايش داده و پليس بلفاست در ايرلند شمالي هم اقدامات امنيتي خود را افزوده است.

مخالفان نظام سرمايه‌داري پيش‌تر هشدار داده بودند علاوه بر شعبه‌هاي شرکت‌هاي بين‌المللي، سفارتخانه آمريکا در لندن، به شعبه‌هاي بانک‌ها و موسسات انگليسي، اسرائيلي، عربستاني، قطري، کويتي و امارات عربي متحده حمله خواهند کرد.سران کشورهاي کانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، روسيه، آمريکا و انگليس در روزهاي بيست و هفتم و بيست و هشتم خرداد در ايرلند شمالي گردهم خواهند آمد و درباره بازرگاني، ماليات و شفافيت در امور اقتصادي گفتگو خواهند کرد.

برچسب ها: تظاهرات ، لندن ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار