مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت استاد پیشکسوت علم کتابداری و اطلاع رسانی امروز سه شنبه 21 خرداد ماه در سالن همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم خانواده مرحوم حری، اساتید برجسته کتابداری، دوستان، علاقه مندان و دانشجویان آن مرحوم حضور داشتند و به ذکر خاطره گویی، وصف سجایای اخلاقی حرفه ای و خدمات و فعالیت های علمی ایشان در طول دوران زندگی علمی و حرفه ای پرداختند.
گفتنی است پوری سلطانی پیشکسوت کتابداری، نوش آفرین انصاری رئیس شورای کتاب کودک و از هم عصران آن مرحوم، محمدحسن رجبی دوانی پژوهشگر در حوزه تاریخ و فرامرز مسعودی پژوهشگر در حوزه کتابداری به ذکر خاطره و ویژگی های شخصیت حرفه ای ایشان پرداختند.
فرزند دکتر حری نیز در این مراسم از پدرش به عنوان یک دوست یاد کرد و گفت: من از او یاد گرفتم که دوست خوب کیست؟ دوست خوب کسی است که به شما مجال می‌دهد، بیندیشید و با عملش نشان می‌دهد که هدف زندگی تنها تلاش است، فارغ از نتیجه‌ای که از آن حاصل می‌شود.
وی اضافه کرد: او به عنوان یک دوست خوب به من یاد داد که شک عالمه بهتر از یقین جاهلانه است، چرا که شک عالمانه می‌تواند فردی مانند حر را در صحرای کربلا به وجود بیاورد، اما یقین جاهلانه، سکون به همراه دارد که نمونه‌اش در همین صحرای کربلا عبیدالله بن زیاد است.
هادی حری همچنین گفت: اگر امواج مغزی نشانه اندیشیدن باشد، بی‌شک پدر من چند هزار برابر بیشتر از من زنده است؛ چرا که سلول‌های مغز او در مغز دانشجویانش تداوم یافته است.
همچنین در این مراسم پیشنهاد راه اندازی جایزه دکتر عباس حری ارائه شد تا نسبت به تاسیس این جایزه اقدام کند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار