نخستين پرديس شرکت هاي دانش بنيان فارس ظرفیت 350 شرکت دانش بنیان و ایجاد 4000 اشتغال نخبگی را داراست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در این پردیس که با مشارکت دانشگاههای استان فارس و صنایع دفاعی مستقر در این استان راه اندازی شده است 150 شرکت دانش بنیان فعال هستند.

سردار احمد وحیدی بیان کرد: در پردیس شیراز 120 عضو هیات علمی دانشگاهها و 800 نخبه برای تولید و تجاری سازی بیش از 60 طرح علمی تلاش می کنند.

وی افزود: این پردیس ظرفیت 350 شرکت دانش بنیان و ایجاد 4000 اشتغال نخبگی را داراست.

سردار وحیدی گفت: وزارت دفاع با استفاده از شبکه های توانمند گروه های علمی کشور را که دستاوردهای مناسبی دارند جمع کرده و با حمایت از آنها سرعت و فعالیت های آنها را افزایش می دهد.

وزیر دفاع اد امه داد: این توانمندی علمی اگر خوب ساماندهی شود به راحتی می تواند حرکت های بزرگی را در کشور و جهان به همراه داشته باشد.

وی گفت: برای استفاده حداکثری از توانمندی های علمی نخبگان تصمیم به راه اندازی پردیس شرکت های دانش بنیان در همه استان های کشور دنبال می شود.

سردار وحیدی افزود: از مهمترین کارهایی که وزارت دفاع برای حمایت از نخبگان علمی انجام داده ایجاد فضای زیر ساختی برای شرکت های دانش بنیان است که پس از بررسی طرح های آنها قراردادهایی با آنها بسته می شود و طرح هم مورد حمایت قرار می گیرد.

سردار وحیدی دفاتر شهید فهمیده در کشور را محلی برای رجوع نخبگان دانست و گفت: جوانان و نخبگان جامعه می توانند با مراجعه به دفاتر شهید فهمیده در همه استان های کشور طرح ها و برنامه های خود را ارائه دهند که پس از بررسی آنان می توانند در مجموع شرکت های دانش بنیان فعالیت کنند.

وزیر دفاع طرح های فناوری محور، بخش انرژی، مواد شیمیایی، کاتالیست ها، پهبادها، سامانه الکترونیک مخابراتی را از جمله طرح های شرکت های دانش بنیان پردیس شیراز دانست./س

برچسب ها: نخستین ، پردیس ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.