مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از آغاز مراحل اجرایی و عملیاتی شهر صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی غرب آسیا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان، محمدعلی عسگری افزود: به دلیل اهمیت و وسعتی که این شهر صنعتی دارد و همچنین لزوم پیش بینی های اصولی برای استقرار صنایع مختلف، مراحل مطالعاتی این شهر صنعتی به صورت ریز و با دقت بالا انجام گرفت که این دقت زمان آغاز مراحل اجرایی آن را افزایش داد.

وی افزود: مطالعات این شهر صنعتی به گونه ای انجام گرفته تا در آینده در بخش های مختلف آن دچار مشکل زیرساختی نباشیم و بتوانیم آن را به عنوان الگویی موفق به بخش صنعت عرضه کنیم.

وی گفت: فاز نخست اجرایی این شهر صنعتی در یکصد هکتار و پیش بینی اشتغالزایی یکهزار و 500 نفر آغاز شده و پیش بینی می شود تحویل زمین به سرمایه گذاران حداکثر تا پایان سال انجام گیرد.

عسگری اضافه کرد: در این مرحله یکصد میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت برای آماده سازی این شهر صنعتی در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال جاری به همین میزان از سوی منابع استانی و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به احداث این شهر صنعتی اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: این شهر صنعتی به دلیل همجواری با بزرگراه، خط آهن اروپا و قفقاز، نزدیکی به فرودگاه بین المللی، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی سهلان و از همه مهم تر نزدیکی به مرکز استان می تواند اهمیت استراتژیکی برای صنعتگران و سرمایه گذاران داشته باشد.

وی اظهارکرد کرد: این شهر صنعتی به دلیل شرایط فوق العاده مناسب توپوگرافی خواهد توانست در کاهش هزینه های احداث کمک کند و این امر می تواند برای سرمایه گذاران امتیاز مهمی محسوب شود.

وی با بیان اینکه این شهر صنعتی شرایط جدیدی برای توسعه واحدهای صنعتی استان و کشور ایجاد خواهد کرد، افزود: سال گذشته به دلیل واگذاری کلیه زمین های موجود در شهرک های صنعتی اطراف تبریز و باوجود درخواست های متعدد برای دریافت زمین جهت ایجاد یا توسعه واحدهای تولیدی نتوانستیم به کلیه درخواست ها جواب دهیم که با آغاز واگذاری زمین های شهر صنعتی بعثت این مشکل حل شده و شاهد شکوفایی و رونق هر چه بیشتر صنعت استان خواهیم بود.

عسگری با بیان اینکه زیرساخت های انرژی و آب این شهر صنعتی در فاز اول مهیا شده است، اظهار کرد: در مطالعات شهر صنعتی بعثت واگذاری واحدهای نیروگاهی نیز پیش بینی شده که در تامین برق این شهر صنعتی کمک رسان خواهد بود.

وی افزود: در زون بندی های این شهر صنعتی، گروه های مختلف صنعتی مورد توجه قرار گرفته و خواهیم توانست به کلیه صنایع زمین واگذار کنیم.

وی گفت: با توجه به برگزاری چهارمین همایش سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی در ماه آینده، پیش بینی ارایه بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری در این همایش انجام شده و با استقبال خوب سرمایه گذاران مواجه خواهد بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی ابراز کرد: این شهر صنعتی منشا اثر مهمی برای رونق اقتصادی منطقه شمالغرب کشور خواهد بود و امیدواریم در سال حماسه اقتصادی آغازگر یک حماسه مهم در طول سالیان متمادی باشیم/س

 

برچسب ها: آغاز ، عملیات ، اجرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.