فرماندار قوچان از ارسال طرح توجیهی منطقه ی ویژه اقتصادی این شهرستان به شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، اسماعیل حیدری آزاد با بیان این خبر اظهار داشت: طی دور چهارم سفرهای استانی،  هیات وزیران با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه ی قوچان به عنوان دروازه ی ارتباطی ایران با کشورهای آسیای میانه، ظرفیت مراکز آموزش عالی و جمعیت جوان متخصص با ایجاد منطقه ی ویژه ی اقتصادی موافقت شد.

وی ادامه داد: با پیگیری های به عمل آمده، کارشناسان شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور طی  بازدیدی از منطقه و پس از  بررسی مدارک و مستندات، طرح پیشنهادی را ارایه کردند و هم اکنون این طرح برای طی سایر مراحل اداری به هیات دولت و مجلس شورای اسلامی ارایه شده است.

حیدری آزاد به عنوان دیگر مصوبه ی سفر چهارم هیات دولت به استان از آغاز اجرای پروژه ی کنارگذر جنوبی شهرستان قوچان در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های استانداری،  با جذب 10 میلیارد ریال از اعتبارات سال مالی 90 و 30 میلیارد ریال از اعتبارات سال مالی 91 به زودی شاهد تجهیز کارگاه به منظور آغاز به کار این پروژه خواهیم بود.

فرماندار قوچان اظهار داشت: این کنارگذر به طول15 کیلومتر در چهار قطعه و با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و اداره كل ساخت و توسعه ی زيرساخت هاي حمل و نقل شمال شرق كشور  این پروژه در حداقل زمان ممکن آماده ی بهره برداری شود/س 

 

برچسب ها: طرح ، توجیهی ، منطقه ، ویژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.