با وجود اینکه دل خوشی از خانه سینما نداریم اما مکانی برای هنرمندان بود که بعد از مرگشان رسیدگی کنند و با توجه به گفته "حمید فرخ‌نژاد" دیگر خبری از این مکان هم نیست.

"پولاد کیمیایی‌" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شرکت در انتخابات امری شخصی است چرا که مردم حق دارند خود رای خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: هیچ یک از کاندیداها‌ به غیر از یک نفر از آن ها برنامه فرهنگی نداشته و این موضوع در برنامه‌های انتخاباتی آن ها مشهود بود.

"کیمیایی‌" در خصوص اهمیت فرهنگ در میان سیاسیون‌ عنوان کرد: فرهنگ عنصر کمیابی به شمار می‌آید و به سختی باید استخراج شود و در مدت سالیان طولانی در تاریخ سیاست شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ باید با سرمایه‌گذاری در مجامع خارجی غنی شود و تنها نباید به دریافت جوایز در مجامع داخلی بسنده کرد چرا که فرهنگ عاملی برای ارتباطات جهانی است.

"کیمیایی‌" با اشاره به مباحث ابتدایی کاندیداها در حوزه فرهنگ افزود: برخی از کاندیداهای‌ ریاست‌جمهوری در ارتباط با فرهنگ مباحث ابتدایی مطرح کردند به طوری که اهمیت به صنعت سینما الزامی‌ است و خوب بودن کافی نیست. موضوع اقتصادی مشکل ما با جهان نیست بلکه موضوع فرهنگی باعث بروز این مشکل شده است و به همین دلیل نمی‌توانیم سر مذاکرات پيشرفت داشته باشیم چرا که مشکلات سیاسی با راه‌حل ‌های فرهنگی برطرف می‌شود.
"کیمیایی‌" متذکر شد: در حال حاضر شاهد مشکلات فرهنگی در زمینه ادبیات پرورش فکری کودکان هستیم و آقایان مسئولان باید بدانند که در کنار اهمیت قیمت گوشت و مرغ باید به فرهنگ نیز توجه کرد.
وی در خصوص توقعات سینما‌گران و هنرمندان رئیس‌جمهور آینده اظهار داشت: رئیس‌حمهور آینده 4سال بسیار تعیین‌کننده‌ای را در پیش دارد و باید با قدرت بسیار به صورت مقتدرانه‌ در مقابل عرب‌ها ایستادگی کند.
"کیمیایی‌" ادامه داد: با در نظر گرفتن برنامه های بزرگ جاده را برای رسیدن به خوشبختی هموار کند و نسبت به اقدامات نادرست از جمله تحمیل کردن عنوان خلیج عرب از سوی سایر کشورها قدرت عمل داشته باشد.
وی در خصوص جایگاه هنر در دولت بعدی افزود: دولت آینده فرصت جدیدی را به صنف هنر ارائه بدهد تا در این جریانات دیده شود و اجازه ندهد که همچون سالهای گذشته کوچک بماند همانطور که سینما از بدنه جامعه جدا نیست شرایطی را برای پیشرفت آن فراهم کنیم.
بازیگر سینمای ایران ادامه داد: سینمای ایران زمانی پیشرفت کرده است که طبقه متوسط جامعه در سالن‌های سینمایی حاضر شود و بعد از تماشای آن به اثر فکر کند نه اینکه بعد از ورود به شبکه خانگی فیلم را تماشا کند زیرا لوح فشرده مختص به قشر زحمت‌کش جامعه است که قادر به رفتن به سینما نیست.
"کیمیایی‌" با اشاره به دولتی بودن سینما افزود: زمانی که اقتصاد رونق نداشته باشد سینما دولت واگذار می‌شود و هر آن چیزی که استقلال نداشته باشد هویت خود را از دست می‌دهد.
وی اظهار داشت: دولت باید سینما را به سمت خصوصی‌سازی سوق دهد نه اینکه با بستن خانه سینما، سینما را به صنف‌های کوچک تبدیل کند و به طور قطع سینمای ما با این کلیت به وحدت نخواهد رسید.

وی ابراز داشت: رئیس‌جمهور آینده با مدیریت خوب خود وحدت ارگان‌ها را ایجاد کند با اینکه کاندیداهای برنامه‌ی مستقلی برای هنر ندارند اما باید برای سینما وحدت تشکیل دهند و فرقی نمی‌کند که در سازمان سینمایی و یا در خانه سینما این اتفاق صورت گیرد.
"کیمیایی‌" در پایان در خصوص بازگشایی خانه سینما نیز گفت: با وجود اینکه دلخوشی از خانه سینما نداریم اما مکانی برای هنرمندان بود که بعد از مرگشان رسیدگی کنند و با توجه به گفته "حمید فرخ‌نژاد" دیگر خبری از این مکان هم نیست.
وی خاطرنشان کرد: سینما نیاز به تشکیل صنف بزرگ دارد و حال فرقی نمی‌کند با نام خانه سینما باشد یا هر اسم دیگری مهم این است که همچنین مکانی تشکیل شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار