براساس سیاست تعرفه‌ای MTT، در منطقه‌ی CIS، محاسبه‌ی وزنی کالا، از ۱۰ تا ۶۰ تن می‌باشد، که از ۶۰ تن به بالا، وزن واقعی، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبر نگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،براساس سیاست تعرفه‌ای TEA، کالاهای قابل حمل، برحسب نوع، به دو دسته، تقسیم می‌شوند:

الف) کالاهای طبقه‌ی اول، مثل: گندم، شکر، سوخت و ساير، که از هزینه‌ی حمل بالاتری برخوردار هستند.

ب) کالاهای طبقه‌ی دوم، مثل آرد، کودهای شیمیایی و سایر، که از هزینه‌ی حمل کم‌تری برخوردار هستند.

در چهارچوب این تعرفه، محاسبه‌ی وزنی، از ۱۰ تا ۲۵ تن می‌باشد، و از ۲۵ تن به بالا، وزن واقعی، با همان قیمت ۲۵ تن، به‌علت دو محوره بودن واگن‌ها، محاسبه می‌شود.

براساس سیاست تعرفه‌ای MTT، در منطقه‌ی CIS، محاسبه‌ی وزنی کالا، از ۱۰ تا ۶۰ تن می‌باشد، که از ۶۰ تن به بالا، وزن واقعی، مورد محاسبه قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که وزن ۵۰۰ کیلوگرم، و بیش از آن، تا یک ‌تن کامل، سرراست شده، و کم‌تر از ۵۰۰ کیلوگرم، حذف می‌شود.

وزن محاسباتی محموله

معیار وزنی (تن)

تا ۱۲ تن

۱۰

از ۱۳ تن تا ۱۶ تن

۱۵

از ۱۷ تن تا ۲۳ تن

۲۰

از ۲۴ تن تا ۲۶ تن

۲۵

از ۲۷ تن تا ۳۱ تن

۳۰

از ۳۲ تا ۳۶ تن

۳۵

از ۳۷ تا ۴۰ تن

۴۰

از ۴۱ تا ۴۶ تن

۴۵

از ۴۷ تا ۵۱ تن

۵۰

از ۵۲ تن تا ۵۵ تن

۵۵

بیش از ۵۵ تن

۶۰*

در مسیر ایران، وزن واقعی، براساس تعرفه‌ی ۵۵ تن، محاسبه می شود به‌عنوان مثال، یکی از طرق چه‌گونه‌گی تعیین معیار وزنی، برای محاسبه‌ی کرایه، به صورت زير است

۱- وزن ۴۵۴۹۹ کیلوگرم، به ۴۵ تن، گرد شده، و براساس قیمت ۴۵ تن، محاسبه می‌شود.

۲- وزن ۴۵۵۰۰ کیلوگرم، به ۴۶ تن، گرد شده، و براساس قیمت ۴۵ تن، محاسبه می‌گردد.

۳- وزن ۴۶۵۰۰ کیلوگرم، به ۴۷ تن، گرد شده، و براساس قیمت ۵۰ تن، محاسبه می‌گردد.

برچسب ها: کرایه ، حمل ونقل ، ریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار