معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 20 استان کشور به شبکه ریلی وصل است و عملیات اجرایی اتصال 11 استان دیگر به این شبکه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد صادقی  افزود:‌ ما در بخش توسعه شبکه ریلی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها با اولویت‌هایی روبه‌رو هستیم که یکی از این اولویت‌ها اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی می‌باشد.

وی دومین اولویت را ارتباط با کشورهای همسایه و تقویت این ارتباط از طریق شبکه ریلی توصیف کرد و ادامه داد: اولویت سوم ما بالا بردن سرعت قطارها و همچنین بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در راه‌اندازی سیستم‌های مدرن در این زمینه است که امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

صادقی چهارمین اولویت را تولید ریل و لوکوموتیو ملی اعلام کرد و افزود: ما در هر چهار بخش برنامه‌ریزی‌های مدون پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بحث اتصال استان‌ها به شبکه ریلی، 20 استان کشور تاکنون به این شبکه وصل شده و عملیات اتصال 11 استان دیگر نیز شروع شده است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در روزهای گذشته عملیات اتصال خراسان شمالی به خط ریلی وهمچنین اتصال استان ایلام به خط ریلی را کلید زد و امیدواریم ظرف روزهای آینده عملیات اتصال استان کهکیلویه و بویراحمد به خط ریلی را شاهد باشیم که این کار با اولویت مناطق محروم در دستور کار است/س.

برچسب ها: اردبیل ، اتصال ، شبکه ، ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.