مردم استان کرمان از دقایقی ابتدایی امروز و پیش از باز شدن شعبه های رای گیری صفهای حماسه و حضور را شکل داده اند و پیر و جوان شناسنامه در دست در انتظار خلق حماسه ای به یاد ماندنی هستند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ گزارش میدانی از شهرستانهای مختلف حاکی از ایجاد صفوف طولانی از لحظاتی قبل از باز شدن شعبه های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

جدای از اینکه چه کسانی در این انتخابات رای می آورند مردم رای خود را به سلامت برگزاری انتخابات و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی می دهند و حضورشان را به نمادی محکم بر ولایتمداری تبدیل خواهند کرد.

امروز از ساعت 7 صبح صفوف رای در مراکز اصلی رای گیری در استان کرمان تشکیل شده است و نکته جالب در صفوف رای حضور افراد کهنسال و همچنین رای اولیها در ساعات ابتدایی در صفهای رای گیری است.

حضور مردم در حال حاضر در کرمان بسیار پر رنگ از سوی خبرنگاران در شهرستانهای مختلف گزارش شده است که هر لحظه بر تعداد مردم افزوده می شود.

استان کرمان طبق آمار در صدر استانهای کشور در خصوص مشارکت مردم در زمینه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است.

مسجد امام قلب تپنده حضور مردم

قلب تپنده رای گیری در شهر کرمان مسجد تاریخی امام خمینی کرمان است و بیشترین ازدحام جمیعتی نیز در این شعبه گزارش شده است.

مردم از دقایق ابتدایی شور  و نشاط خود را نسبت به این حماسه بزرگ نشان دادند تا به دیر باوران بفهمانند این نصرت الهی ادامه خواهد یافت.

حضور مردم در شهرستانهای جنوبی استان کرمان نیز بسیار پر رنگ گزارش شده است و روند برگزاری انتخابات به خوبی در حال انجام است.

طی روزهای اخیر نیز دستگاههای مختلف و چهره های شناخته شده استان کرمان و مردم نیز به این دعوت لبیک گفته اند.

مردم در ساعات ابتدایی حضور یابند

در استان کرمان نزدیک به دو میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمان دقایقی قبل در گفتگو با مهر اظهار داشت: در استان کرمان انتخابات از ساعت 8 شروع شده است و شور و حضور مردم در شهرستانهای مختلف وصف ناپذیر گزارش شده است.

جواد کمالی ادامه داد: نظارت کامل بر روند اجرای انتخابات وجود دارد و هر لحظه روند انتخابات رصد می شود.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم از هم اکنون در انتخابات شرکت کنند و کار را به دقایق پایانی نیندازند.

وی افزود: تاکنون بیشترین انتخابات در منطقه در ایران برگزار شده است و هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی بر برگزاری انتخابات و رای مردم تاکید نداشته است.

کمالی ادامه داد: آنها که ادعای دموکراسی می کنند اما با مردم سالاری دینی به دلیل عناد با اسلام مخالف هستند

وی ادامه داد: کرمان در هر 10 دوره بیشتر از متوسط کشور بوده است و مردم کرمان امروز برگ زیرین دیگری را رقم خواهند زد.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: همه انتخاباتها تا کنون مهم بودند اما هر چه جلوتر می رویم حساسیت دشمنان بیشتر می شود امروز در کشورهای اسلامی بحث نهضتها، سوریه و فلسطین را داریم که حساسیتهایی را برای دشمنان ایجاد کرده است.

وی گفت: انتخابات سند بین المللی در عرصه جهانی است هر چقدر در راهپیمایی باشیم آنها منعکس نمی کنند اما انتخابات را نمی توانند چون سند رسمی است و باید آمار بدهند و بپزیرند از این بابت برای ما نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: حضور مردم اثرات بسیار مهمی در عرصه های داخلی و خارجی دارد.

وی گفت: همه گروههای سیاسی پای کار هستند و عوامل اجرایی هم 60 هزار نفر ساعت آموزش دیده و مانورهایی برگزار شده است و باید با دقت کامل امانتداری کنند.

مردم‌سالاري ديني در نظام جمهوري اسلامي يک بحث اساسي است/ از رای مردم با جدیت صیانت می شود

رئيس هيئت نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: مردم‌سالاري ديني در نظام جمهوري اسلامي يک بحث اساسي است.

حجت‌الاسلام مهدي عربپور در خصوص برگزاری انتخابات اظهار داشت: مردم‌سالاري ديني در نظام جمهوري اسلامي يک بحث اساسي است در حالي که در جوامع ديگر با عنوان دموکراسي مطرح مي‌شود گر چه در اجرا مي‌بينيم که فاصله زيادي بين شعار و عمل است.

عربپور بيان کرد: در برخي کشورها مشارکت مردم گاهي به 50 درصد هم نمي‌رسد، اما در کشور ما مکانيزم و برنامه واگذاري برخي از مسئوليت‌ها به برخي از افراد و اشخاص در قالب انتخابات يک مکانيزم بسيار صحيح و درستي است که ما معتقديم، مردم خودشان سرنوشت خود را مشخص مي‌کنند.


 

عربپور بيان داشت: مردم نمايندگان خود را در دو قوه مقننه و مجريه و رييس جمهور به صورت مستقيم انتخاب مي‌کنند.

وي انتخابات شوراها را يکي از مظاهر مردم‌سالاري ديني به صورت منطقه‌اي و بومي خواند و اظهار کرد: انتخابات شوراها مظهري از مردم‌سالاري ديني است.

رئيس هيئت نظارت بر انتخابات کرمان با اشاره به اينکه مردم سالاري ‌ديني يک اصل در نظام جمهوري اسلامي است، افزود: اين امر مبارک است به اين معنا که نهادهاي مردمي که بايد استقرار يابد با همت مردم شکل گرفته است.

مردم حضور پر رنگ داشته باشند

حجت الاسلام عربپور ابراز داشت: در اين دوره از انتخابات مردم همت خود را به کار گيرند و تا حماسه‌اي که مورد نظر مقام معظم رهبري است، رقم بخورد و سبب استحکام نظام و کشور شود.

مهدي عربپور با بيان اينکه کانديداها در اجراي هر انتخاباتي يک طرف ماجرا هستند، گفت: طرف ديگر هم مجريان و ناظران انتخابات هستند که در اجرا و نظارت کار زيادي انجام مي‌شود و بايد بشود.

وي تصريح کرد: ما بايد قدردان تلاش‌هاي خدمتگزاران خود باشيم، چه نتيجه به نفع ما باشد و چه نباشد.

مدير كل تبليغات اسلامي كرمان بيان کرد: افرادي که انتخابات را اجرا و مديريت مي‌کنند، کار بسيار سختي انجام مي‌دهند و کانديداها بايد قدردان تلاش‌هاي آن‌ها باشند.

عربپور ابراز داشت: کانديدا شدن يک تکليف بوده و هر کس احساس کرده است که مي‌تواند، کاري براي مردم و شهر و روستا انجام دهد، براي شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده و بعد از رأي آوردن هم مسئوليت سنگين است.

اين مسئول اذعان داشت: کانديداهايي که رأي مي‌آورند بايد برنامه‌اي چهار ساله داشته باشند و اين برنامه بايد مشخص باشد و انتخاب شدن در شوراها امانتي است بر گردن افراد که بايد رعايت امانتداري را بکنند.

برچسب ها: کرمان ، حماسه ، صفوف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار