طبق اعلام وزارت بهداشت 30 درصد تماس های گرفته شده با سامانه 1490 به دلیل نامشخص بودن مشخصات اطلاعات شاکی قابل پیگیری نیست.

دکتر سجاد رضوی، مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سامانه 1490 در حوزه درمان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولین وزارت بهداشت برای پیگیری شکایات و مشکلات درمانی مردم است. وقتی مردم با این سامانه تماس می گیرند بعد از اعلام شکایت خود یک کد رهگیری دریافت می کنند که فرد بعد از چند روز می تواند دوباره با این سامانه تماس بگیرد و با دادن کد رهگیری رسیدگی به شکایت خود را پیگیری کند و متوجه شود که شکایت خود در چه مرحله ای است .

وی گفت: باید توجه داشت که وقتی شکایت یا انتقادی در سامانه ثبت می شود مورد به دانشگاه مربوطه ارسال می شود تا دانشگاه آن را پیگیری کند. باید توجه داشت که 30% تماس های گرفته شده با این سامانه به دلیل نامشخص نبودن قابل پیگیری نیستند، چرا که فرد یا آدرس یا مشخصات اشتباه می دهد و یا حتی در شماره تماس فرد تماس گرفته اشتباه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید توجه داشته باشند که شکایات ارسالی محرمانه بوده و هیچ وقت شاکی را در مقابل متشاکی قرار نمی دهیم عنوان کرد: مگر این که موردی باشد که نیاز به رفع حضوری باشد.

سجاد رضوی با تأکید بر اینکه تمام تماس ها با سامانه 1490 به دلیل شکایت و انتقاد نیست خاطر نشان کرد: به 25%‌ تماس های گرفته با این سامانه براي تشکر و قدردانی از رفتار پرسنل مراکز درمانی و ارائه خدمات است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.