مدير صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي آذربايجان شرقي از پرداخت 865 ميليارد و 880 ميليون ريال تسهيلات از سوي اين صندوق تا ارديبهشت ماه سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،جعفري در گفتگو باخبرنگاران به مصوبات در نشست کارگروه توسعه کشاورزي در جريان سفر چهارم هيئت دولت به آذربايجان‌شرقي اشاره کرد و افزود: اختصاص 200 ميليارد ريال براي ايجاد 15 شعبه صندوق حمايت از بخش کشاورزي در شهرستان هاي استان از مصوبات اين نشست بود.

وي به اجراي چند قرارداد عامليت با سازمان جهادکشاورزي استان اشاره کرد و عنوان کرد: مهم‌ترين قرارداد در زمينه آبياري تحت فشار که يکي از فعاليت‌هاي اثرگذار در جهت اجراي سياست‌هاي راهبردي ملي در جهت صرفه‌جويي و استفاده بهينه از منابع آبهاي زيرزميني که اهميت ويژه‌اي دارد و در سطح وسيع و با موفقيت و بصورت سريع و صحيح توسط صندوق انجام شده است.

مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان با اعلام اين مطلب تشريح کرد: اين ميزان تسهيلات بدون تشريفات زائد و با حداقل سود و کارمزد سه يا چهار درصد و با تضامين ساده عمدتاً شامل چک و سفته پرداخت شد.

وی به برنامه‌هاي صندوق اشاره کرد و افزود: سرمايه از عوامل اصلي توليد است و بخش کشاورزي با ويژگيهاي خاصي که دارد احتياج به سازوکار ويژه براي تأمين سرمايه دارد که اين سازوکار به خوبي در صندوق پيش‌بيني شده و زيرساخت مناسبي در اين راستا است بنابر اين يکي از برنامه‌هاي صندوق افزايش سرمايه صندوق در آينده نزديک است که از اين طريق امکان توسعه وگسترش سطح خدمات صندوق وايفاي نقش محسوس در رفع نياز مالي توليدکنندگان بخش کشاورزي فراهم خواهد شد.

جعفری ادامه داد: افزايش تعداد تشکلهاي سهامدار صندوق، گسترش فعاليتهاي بازرگاني در موارديکه خلأ وجود دارد، پيگيري اجراي مفاد ماده 17 قانون افزايش بهره‌وري و مشارکت در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها در بخش کشاورزي از برنامه‌هاي اين صندوق به شمار مي‌آيد/س

برچسب ها: پرداخت ، کشاورزی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.