مدیرعامل تعاونی باغداران شهرستان دماوند گفت: در دو سال گذشته با کمال تأسف یارانه تولید حذف شد و بسیاری از سایت‏ های تولید محصولات کشاورزی شهرستان دماوند از حالت فعال به صورت انفعالی درآمد.

حسین غیبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: امروز بسیاری از مشکلات موجود در بازار عرضه و تقاضا نظیر کمبود محصولات و گرانی آنها ناشی از اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه ‏ها است.

وی ادامه داد: اجرای ناصحیح قانون هدفمندی یارانه ‏ها از سوی دولت به معضلی برای کشاورزان تبدیل شد و دولت آینده باید این مسئله را پیگیری کند.

غیبی تصریح کرد: بدون تردید، اصلی‏ترین مطالبه کشاورزان دماوند به عنوان یکی از مهم‏ ترین تولید کنندگان محصولات زراعی و باغی کشور از رئیس ‏جمهوری جدید، اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه‏ ها به ویژه در زمینه تولید است.

مدیرعامل تعاونی باغداران شهرستان دماوند افزود: یکی از مهم ‏ترین بخش‏ های مندرج در قانون هدفمندی یارانه‏ های مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تخصیص اعتباری 30 درصدی از این قانون به بخش تولید بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بهره‏ برداران سطوح مختلف کشاورزی در شهرستان دماوند با معضلاتی ناشی از کمبود سوخت و گرانی آن مواجه هستند.

مدیرعامل تعاونی باغداران شهرستان دماوند اضافه کرد: متأسفانه سطح آب ‏های زیر زمینی مورد استفاده در بخش ‏های کشاورزی تنزل یافته و کشاورزان نیازی مبرم به سوخت برای راه ‏اندازی سامانه‏ های پمپاژ و انتقال‏ دهنده آب از چاه‏ های تأمین آب زراعی دارند، اما دسترسی به سوخت لازم در دماوند مستلزم طی فرایندی طولانی و خسته‏ کننده است.

غیبی افزود: در زمینه کودهای مورد استفاده در باغات نیز مشکلات عدیده ‏ای وجود دارد؛ هر چند این مسئله با تلاش فراوان کشاورزان تا حدی رفع شد، اما توسعه و گسترش آن نیازمند حمایت بیشتری است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.