با تصويب نمايندگان، افشاي اطلاعات سامانه هوشمند مورد نياز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جرم محسوب شده و متخلف به شش ماه تا دو سال حبس محکوم مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز (دوشنبه 27 خرداد) به گزارش کميسيون امور اقتصادي و دارايي در خصوص لايحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز رسيدگي و برخي مواد آن را اصلاح کردند.

براين اساس نمايندگان يک يک ماده  به ابتداي فصل دوم به شرح زير الحاق کردند:

ماده 3- دولت مکلف است به منظور پيشگيري از ارتکاب قاچاق و شناسايي نظام مند آن با پيشنهاد ستاد و پس از ابلاغ رئيس‌جمهور سامانه‌هاي الکتريکي و هوشمند جديد مورد نياز جهت نظارت بر فرآيند واردات، صادرات، نگه داري و مبادله کالا و ارز را ايجاد و راه اندازي نمايد.

کليه اشخاص حقيقي و حقوقي مکلف  به رعايت اين قانون مربوط به سامانه‌هاي راه اندازي شده مي‌باشند و اشخاص حقيقي متخلف محروميت از اشتغال به حرفه خود تا يک سال و اشخاص حقوقي و به ممنوعيت از فعاليت تجاري تا شش ماه محکوم مي‌شوند.

تبصره1: هرگونه دسترسي غيرمجاز به اطلاعات سامانه‌هاي راه اندازي شده به موجب اين قانون و افشاي اطلاعات آن‌ها جرم است و مرتکب به مجازات بيش از شش ماه تا دو سال حبس محکوم مي‌شود.

تبصره2: وارد نمودن اطلاعات خلاف واقع يا ناقص يا با تاخير در سامانه‌هاي موضوع اين قانون جرم است و مرتکب بيش از شش تا دو سال انفصال موقت از خدمات دولتي و عمومي محکوم مي‌شود.

تبصره 3: ستاد موظف است از طريق وزارت ازطلاعات و با همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادي و دارايي(جمهوري اسلامي ايران) بانک مرکزي و ساير دستگاه‌هاي ذيربط به تهيه، اجرا و بهره برداري از سامانه شناسيي  مبارزه با کالاي قاچاق اقدام نمايد.

تبصره :کليه مراکز مرتبط با تجارت داخلي و خارجي کشور موظف به ارائه و تبادل اطلاعات از طريق اين سامانه مي‌باشند.

نمايندگان با 154 راي موافق، 7 راي مخالف و 5 راي ممتنع از مجموع 230 نماينده حاضر با اين اصلاحيه موافقت کردند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ستاد ، قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار