مجموعه اي از بهترين فيلم هاي سينمايي و سريال هاي خارجي و نيز برنامه « درسهايي از سينما» ويژه آموزش هاي سينمايي تابستان امسال از شبكه چهار پخش مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي ؛علي رحيمي مدير تامين برنامه شبكه چهار  گفت: برنامه هاي تابستاني واحد تامين برنامه شبكه چهار از اول تيرماه با پخش جشنواره فيلم هاي سينمايي آغاز مي شود و تا پايان تابستان  علاوه بر پخش مجموعه اي جديد از برنامه هاي سينمايي، سري ششم چهارسوي علم و سريال خارجي اختاپوس پخش خواهد شد.  
وي درباره جشنواره فيلم هاي سينمايي گفت: 93 فيلم سينمايي در قالب جشنواره تابستانه فيلم هاي سينمايي به علاقه مندان سينما تقديم مي شود.
به گفته او مخاطبان اين شبكه هر روز ساعت 11 مي‌توانند به تماشاي پرمخاطب ترين و جذاب‌ترين آثار سينمايي ايران و جهان در ژانرهاي مختلف بنشينند.
رحيمي درباره تفاوت برنامه هاي جشنواره تابستاني امسال در مقايسه با سالهاي گذشته گفت: در سالهاي قبل فيلم هاي سينمايي بر اساس كارگردان اثار تقسيم بندي و پخش مي شد اما امسال بر اساس ژانر هاي مختلف سينمايي ،جذاب‌ترين آثار سينمايي ايران و جهان پخش مي شود.
وي افزود: از اين ميان روزهاي شنبه و دوشنبه به پخش فيلمهاي ايراني اختصاص دارد و روزهاي يكشنبه فيلمهايي در ژانر حادثه اي،سه شنبه و پنجشنبه كلاسيك،چهارشنبه ماورايي و جمعه در ژانر طنز پخش مي شود.
مدير تامين برنامه شبكه چهار با اشاره به جذابيت اثار و درخواست مكرر مخاطبان گفت: جشنواره فرصت دوباره ديدن اثار را به مخاطب ميدهد تا بسياري از فيلم هايي  كه در طول سال يكبار به نمايش در آمده و مخاطبان فرصت ديدن انها را نداشته و يا علاقه مند به پخش مجدد آنها بوده اند به تماشاي انها بنشينند.
رحيمي درباره پخش سريال در ايام تابستان گفت: در طول هفته سه باكس به پخش سريال اختصاص داده شده كه تا پايان تابستان 36 قسمت سريال شامل سريال هاي داستاني همچون دوريت كوچولو و سريال هاي پزشكي پخش مي شود.
مدير تامين برنامه شبكه چهار افزود: بعد از اتمام پخش سريال دوريت كوچولو سريال خارجي اختاپوس كه يك سريال مافيايي است پخش مي شود. اين يك سريال جذاب خارجي است كه مخاطباني كه به دنبال داستان مافيا در ايتاليا هستند مي توانند به تماشاي اين سريال بنشينند.
رحيمي در ادامه از دويله سري جديد سريال «دوران كهن» خبر داد و افزود: سري جديد اين سريال در حال آماده سازي است كه تلاش مي كنيم اين سريال براي پخش در پاييز آماده شود.
به گفته او سري جديد سريال «دوران كهن» ادامه قسمت هاي گذشته است اما داراي ويژگي هاي خاصي از لحاظ داستان،شخصيت ها و جلوه هاي ويژه است كه مطمئنا در زمان پخش مخاطبان بسياري را همراه خود خواهد كرد. 
 
رحيمي همچنين از برپايي يك كلاس آموزشي سينمايي در ايام تابستان خبر داد و گفت: برنامه « درسهايي از سينما» به تهيه كنندگي و اجراي مسعود فراستي يك مجموعه 100 قسمتي است كه موضوعات مختلف و مرتبط با هنر سينما همچون بازيگري،كارگرداني،تدوين و ... را در  يك كلاس آموزشي با حضور اساتيد اين هنر تدريس مي كند.  
وي افزود: به طور مثال در قسمت بازيگري ميكاييل شهرستاني، سيامك صفري،جهانگير الماسي و افشين هاشمي به آموزش اين هنر مي پردازند. در قسمت كارگرداني فرزاد موتمن طي 12 جلسه كارگرداني در سينما را آموزش مي دهد و در قسمت تاريخ سينماي جهان كاميار محسني منتقد سينما با نگاهي تحليل روند سينما از گذشته تا امروز را تحليل مي كند.  
رحيمي درباره مستندهاي تابستاني  كه در ايام تابستان پخش خواهد شد گفت:سري ششم مستند پرطرفدار «چهارسوي علم» با موضوعات متنوع هوافضا، نجوم،مهندسي و ساير علوم دوبله و آماده شده كه در تابستان تقديم علاقه مندان اين مجموعه خواهيم كرد و مستند هاي ديگري نيز آماده شده كه به فراخور جدول پخش شبكه به صورت تدريجي پخش مي شود.  
رحيمي درباره برنامه فرمول 4 كه پخش آن از ايام نوروز آغاز شد و به صورت هفتگي به روي آنتن ميرود گفت: ما همچنان بررسي و تحليل فيلم هاي مستند را در قالب اين برنامه ادامه خواهيم داد و پخش آن به صورت هفتگي جمعه ها ساعت 23:00 ادامه مي يابد.  
او افزود: به دليل اينكه در هر قسمت از اين برنامه بعد از پخش فيلم، كارشناس برنامه درباره مستند به نمايش درآمده  توضيحاتي را ارائه و از ميان صحبت هاي وي سوالي  مطرح مي شد كه مخاطبان با پاسخ به سوالات علمي مطرح شده مي توانند از طريق ارسال پيامك در آن شركت كنند .پيش بيني مي شود با توجه به ايام تابستان سطح مخاطبان اين برنامه افزايش يابد كه مانيز تلاش مي كنيم مستند هاي جذاب علمي را در اين برنامه به نمايش در آوريم.  
رحيمي در پايان از پخش برنامه «در جستجوي معنا» در ايام ماه مبارك رمضان خبر داد وگفت: اين برنامه در قالب ميان برنامه هاي كوتاه در طول روز پخش مي شود كه در اين مستند ارتباط بين پديده هاي علمي و طبيعت در آيات و نشانه هاي قدرت خداوند به تصوير  كشيده مي شود./ص
برچسب ها: شبکه ، سیما ، چهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار