مدير فرودگاه آبادان اعلام كرد: پديده گرد و غبار در دو ماهه اول امسال بيش از 8 هزار دقيقه تاخير پروازي را در فرودگاه آبادان ثبت كرده است.

به‌گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي فرودگاه آبادان، محمدرضا رضايي ضمن اعلام اين خبر گفت: بيش از 90 درصد از تاخيرات پروازي در فرودگاه آبادان به دليل بدي هوا و ناشي از گرد و غبار است.

وي افزود: در دو ماه فروردين و ارديبهشت امسال، 506 پرواز در فرودگاه آبادان نشست و برخاست داشته‌اند كه به‌طور ميانگين به دليل وجود گرد و غبار هر پرواز با بيش از 17 دقيقه تاخير روبرو بوده است.

مدير فرودگاه آبادان همچنين خاطرنشان كرد؛ از ابتداي سال جاري تا پايان ارديبهشت ماه تاكنون هفت پرواز به علت شرايط نامساعد جوي و عدم وجود ديد كافي جهت فرود باطل شده است.

وي راهكار موجود براي رهايي از ابطال و تاخير پروازها در اين فرودگاه را استفاده از سامانه فرود اتوماتيك عنوان كرد و افزود: تاكنون نشست‌هاي متعددي با سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است و بر اين اساس مذاكره و توافقات جهت خريد، نصب و راه‌اندازي دستگاه ILS صورت گرفته است و به زودي خبرهاي خوبي در اين زمينه منتشر مي‌شود.

به گفته مدير فرودگاه آبادان نصب و راه‌اندازي دستگاه ILS تاثير بسزايي در افزايش ديد و متعاقب آن كاهش ابطال و تاخيرات ناشي از كاهش ديد خواهد داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار