"آلن اير" سخنگوي فارسي ‌زبان وزارت خارجه آمريکا در گفتگو با دويچه وله مواضع خود را در خصوص تحريمها، انتخابات و رئيس جمهور منتخب ملت ايران ... بيان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سايت شبکه تلويزيوني دويچه وله نوشت: آلن اير سخنگوي فارسي ‌زبان وزارت خارجه آمريکا در گفتگو با اين شبکه نتيجه انتخابات ايران را "اميدوارکننده" مي‌خواند. 

وي مدعي شد: اگر ايران همکاري کند، تحريم‌ها برداشته مي‌شود.

"آلن اير" با اشاره به برخي سخنان حسن روحاني در نخستين کنفرانس خبري پس از پيروزي در انتخابات مي گويد: "حسن روحاني 27 خرداد 1392 در اولين کنفرانس خبري گفت: ما تلاش مي‌کنيم که تحريم جديدي تصويب نشود و در مرحله بعد تحريم‌ها را کاهش مي‌دهيم. "

آلن اير در پاسخ به اين سئوال دويچه وله که کاخ سفيد و وزارت خارجه آمريکا پيروزي حسن روحاني در انتخابات را به مردم ايران تبريک گفته‌اند و اينکه به نظر شما با پيروزي حسن روحاني در انتخابات آيا زمينه براي تغيير در روابط ايران و غرب به ‌وجود خواهد آمد؟ مي گويد : همان طور که قبلا اشاره شد، ما به آراي مردم ايران احترام مي‌گذاريم. همان گونه که اشاره شد توسط کاخ سفيد، وزير امور خارجه، ما يعني دولت آمريکا آماده‌ تعامل و گفتگو با دولت ايران هستيم تا اين مسائل موجود، از جمله مسئله‌ هسته‌اي از طريق ديپلماسي فعال حل شود.

آلن اير در پاسخ به اين سئوال دويچه که با توجه به اين‌که تحريم‌هاي تازه‌اي عليه ايران اعمال شده، آمريکا درباره چه فرصتي صحبت مي کند؟ مي گويد: ما آماده‌ايم تحريم‌ها را برطرف کنيم. يعني دولت آمريکا آماده‌ برداشتن تحريم‌ها است، اگر ايران نگراني‌ها را در مورد برنامه‌ هسته‌ا‌ي اش برطرف کند. پس بدون پرداختن به جزئيات، من مي‌توانم بگويم که ما آماده‌ايم تحريم‌ها برطرف شود. 

آلن اير در بخش ديگري از مصاحبه اش گفت: ما خواستار آن هستيم که مسئله هسته اي ايران را از طريق ديپلماسي حل کنيم و به يک راه‌حل مرضي الطرفين برسند. 

آلن اير درباره کنفرانس خبري دکتر روحاني گفت : من نتوانستم تمام اين کنفرانس را تماشا کنم و تنها بخش‌هايي از آن را ديدم. اين‌که ايشان گفتند مي‌خواهند پروسه گروه 1 + 5 را فعال‌تر کند، ما آماده هستيم. 

آلن اير در مورد تحريم هاي جديد چنين پاسخ داد : من در مورد زمان‌بندي تحريم‌ها اظهار نظري نکردم. هم قبلا و هم در حال حاضر ما آماده‌ برداشتن تحريم‌ها هستيم، حال يا رفع تحريم‌ها و يا کاهش آنان، اگر ايران مصمم باشد که همکاري کند. به جزييات آن الان نمي‌توانم بپردازم. 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار