تحلیلگر واشنگتن پست گفت به نظر می رسد طالبان با موافقت با مذاکره با آمریکا در حال فریب دادن این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پی بی اس ، پامیلا کانستبل گفت در حال حاضر طالبان در افغانستان به طور فزاینده ای در حال پیگیری حملات شدید است آنها حتی گروههای امدادرسان بین المللی از جمله صلیب سرخ را هدف قرار می دهند و به شدت به دنبال تضعیف و سرنگونی دولت افغانستان هستند.

به نظر می رسد که هدف آنها از مذاکره با آمریکا به نوعی فریب دادن آمریکا است زیرا آنها نشان داده اند که بازیگرانی بسیار خوب هستند.

دیوید لام سرهنگ بازنشسته آمریکایی و استاد دانشگاه امنیت ملی آمریکا نیز گفت حامد کرزای رییس جمهور افغان مدتهاست که خواستار مذاکره با طالبان شده است اما وی با اینکه این مذاکرات به طور دوجانبه میان آمریکا و طالبان و خارج از این کشور برگزار شود به شدت مخالف است زیرا معتقد است این دولت افغانستان است که باید با طالبان تعامل کند. با این حال در طرف دیگر طالبان دولت کرزای را قبول ندارد و این یک مشکل بزرگ است.

دیوید سیدنی از مسئولان سابق وزارت دفاع آمریکا نیز گفت به نظر من مذاکرات با طالبان هم نمادین و هم واقعی است. این مذاکرات نقطه عطف واقعی در افغانستان است چرا که می تواند به پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان منجر شود.

از یک طرف تلاشهای آمریکا برای ساختن یک ارتش که بتواند امنیت افغانستان را به عهده بگیرد با مشکلات عمده ای روبرو شده است و از طرف دیگر مردم افغانستان و نیز طالبان از سی و پنج سال جنگ در این کشور خسته شده اند و خواستار صلح هستند و این خستگی در توافق طالبان برای مذاکره آشکار است.

البته مسایل بسیار زیادی در این مذاکرات تاثیر گذار است با این حال به نظر می رسد در پایان این فصل ما شاهد شرایطی بسیار متفاوت در افغانستان خواهیم بود.
برچسب ها: طالبان ، مذاکره ، فریب ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار