استاندار اردبیل از راستی آزمایی یک هزار و 308 طرح احداثی و سرمایه در گردش بخش کشاورزی این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل افزود: همکاران نظارتی جهاد کشاورزی، نظام مهندسی و بانک کشاورزی بررسی نحوه اجرای طرح های مصوب کارگروه کشاورزی و هزینه کرد تسهیلات تخصیصی(راستی آزمایی) را در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه 14 طرح صنایع تبدیلی، 24 طرح آب و خاک و 36 طرح طیور مورد راستی آزمایی قرار گرفتند که همه در حالت مطلوب قرار داشتند.

استاندار اردبیل ادامه داد: 95 طرح باغبانی نیز مورد راستی آزمایی قرار گرفت که از این میان 90 طرح مطلوب بود.

نیکزاد بیان کرد: همچنین از 516 طرح پرورش دام 490 مورد و از 86 طرح پرورش زنبور عسل 76 مورد بصورت مورد نظر در دست اجرا بودند.

وی همچنین اظهار کرد: از میان طرح های سرمایه در گردش به میزان 440 میلیارد ریال نیز 97 درصد آنها در زمینه مصوب هزینه شده و امیدواریم با تلاش و دقت بیشتر این سه درصد انحراف نیز در آینده مشاهده نشود.

استاندار اردبیل در ادامه از افتتاح 350 میلیارد ریال طرح های کشاورزی طی هفته دولت در سطح استان اردبیل خبر داد.

نیکزاد افزود: هم اکنون استان اردبیل در رتبه چهارم اجرای طرح های توسعه کشاورزی در مقایسه با سایر استان ها قرار دارد که این امر با تلاش و همکاری دستگاه های ذی ربط و بانک های عامل امکان پذیر شده و که امروز شاهدیم اجرای این طرح ها در تولیدات کشاورزی استان خود را نشان می دهد.

او همچنین تشریح کرد: یک هزار و 320 میلیارد ریال از تسهیلات بانک کشاورزی در سال 91 به عقد قرارداد منجر شده و از این میان 960 میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج پرداخت می شود.

وی افزود: اما 100 میلیارد ریال با وجود تصویب هنوز به استان ابلاغ نشده که امیدواریم هرچه زودتر تخصیص یافته و نسبت به جذب آن اقدام شود/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.