کاپیتان تیم ملی بسکتبال جوانان با اشاره به اینکه ملی پوشان در ابتدای تمرینات اصلا نمی دانستند که به کجا می روند تاکید کرد: با کمک کادر فنی درک بهتری از شرایط مسابقات جهانی پیدا کردیم.

سجاد مشایخی که به همراه چند بازیکن دیگر تیم ملی تنها دو هفته در اردوی آخر جوانان همراه سایر ملی پوشان به تمرین پرداخت، بیش از سفر به مجارستان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران توضیح داد: در دور اول تمرینات اصلا آمادگی نداشتیم و شرایط تیم آن طور که باید نبود اما همه چیز روز به روز بهتر شد و با تمرینات سخت و برنامه ریزی خوب روند روبه رشدی را طی کردیم.  
 
وی با مقایسه شرایط سال قبل و اردوهای امسال تاکید کرد: سال قبل شرایط و اردوهای آمادگی بهتری را با سفر به سه کشور اروپایی پشت سر گذاشتیم اما امسال سفرهای تدارکاتی و بازیها کمتر شده و با تیم های آماده ای که در مقابلشان تحت فشار باشیم، بازی نکردیم. البته در اردوی مجارستان با تیم های خوبی مثل رومانی، مجارستان و اسلونی روبه رو شده و محک جدی می خوریم.  
 
مشایخی اضافه کرد: از سال قبل تا به حال بازیکنانی که درسوپر لیگ بازی کرده اند تغییرات زیادی داشته و باتجربه تر شده اند. من هم شرایطم بهتر شده اما باید برای به دست آوردن اعتماد به نفس بالاتر ، بیشتر تلاش کنیم.  
 
*به دنبال نتیجه بزرگی در جام جهانی نیستیم  

کاپیتان تیم ملی جوانان در مورد جام جهانی می گوید: هدف ما از شرکت در این مسابقات نتیجه گیری بزرگی نیست ما برای حفظ غرور ملی و شخصیت خودمان به چک می رویم. تلاش می کنیم به گونه ای بازی کنیم که زنگ تفریح تیم های دیگر نباشیم تیم هایی مثل لیتوانی و آرژانتین در گروه ما عنوان دار هستند اما برای نشان دادن شخصیت غرورمان تمام تلاشمان را انجام می دهیم.  
 
*ملی پوشان از اسم و رسم حریفان جهانی ترس دارند  

وی اشاره کرد: ملی پوشان جوان از اسم و رسم حریفان جهانی کمی ترس دارند هر چند کادر فنی تا حدود زیادی شرایط را برای بازیکنان روشن کردند. در ابتدای کار کسی نمی دانست که دقیقا به کجا می رویم. خوشبختانه با بهتر شدن اوضاع، ملی پوشان جوان هم درک بهتری از مسابقات جهانی پیدا کردند.  
 
مشایخی اعتقاد دارد: بازیکنان جوان باید به طور مرتب آنالیزشوند و نتیجه این آنالیزها هم با آنها در میان گذاشته شود تا از شرایط خود باخبر شوند. از بازیکنان تیم هم می خواهم تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا با انجام بازیهای خوب خود را نشان دهیم.  
 
*باید روی دفاع تیم کار کنیم  

وی در ارزیابی نقاط ضعف و قوت تیم تشریح کرد: نقطه ضعف اصلی ما همچنان دفاع تیم است که باید بیشتر روی آن کار کنیم اما نقطه قوت تیم دویدن در زمین و تغییر از دفاع به حمله است که زیاد از این جهت قدرت پیدا کرده ایم.  
 
کاپیتان تیم ملی جوانان در نهایت از فدراسیون و کادر فنی تشکر کرد که تا روز آخر به حمایت از بازیکنان جوان پرداختند./آق
برچسب ها: مشایخی ، بسکتبال ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار