رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: یکی از بانک‌های خصوصی کشور که هنوز نام آن مشخص نشده است در احداث پتروشیمی اردبیل سهیم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرموذن در نشست مشورتی با فعالان بخش خصوصی و غیر‌دولتی در اردبیل اظهار داشت: به دنبال مخالفت شورای نظارت بر صندوق توسعه ملی و همچنین سازمان بازرسی کل کشور نسبت به سهم 20 درصدی بانک ملی در احداث پتروشیمی اردبیل قرار شد از سهم بانک ملی کاسته شده و به جای آن یکی از بانک‌های بخش خصوصی در این عرصه سرمایه‌گذاری کند تا تسهیلات مورد نظر از طریق صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای که ما در روزهای گذشته با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم قرار شد پیرو مصوبه ستاد صیانت از تولید استان اردبیل با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از محل صندوق توسعه ملی 15 واحد تولیدی و صنعتی نیمه‌تمام استان اردبیل تسهیلات ریالی در اسرع وقت دریافت کنند که موافقت آن اخذ شده است.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این نشست همچنین مقرر شد مشکلات پیش آمده برای احداث پتروشیمی اردبیل با کاهش سهم بانک ملی و سهامدار شدن یکی از بانک‌های خصوصی در این زمینه برطرف شود که اگر این امر اتفاق بیفتد ما قادر خواهیم بود بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها و رونق اشتغال مفید و موثر را در این حوزه شاهد باشیم.

پیرموذن گفت: همچنان بخش صنعت در کشور و استان اردبیل مظلوم واقع شده و بخش عظیمی از واحدهای صنعتی ما همچنان با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند که حل این مشکل باید در اولویت سیاست‌گذاری دولت آینده باشد .

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه کشاورزی از محور اصلی توسعه کشور و استان اردبیل محسوب می‌شود و باید برای خودکفایی در این بخش حمایت جدی مسئولان را شاهد باشیم، عنوان کرد: به منظور نیل به توسعه اقتصاد ملی و نیز شتاب دادن به پیشرفت کشور ضرورت توجه به ابعاد اقتصادی محصولات کشاورزی دو چندان می‌شود و این موضوع اساسی باید از برنامه‌های اصلی بخش دولتی باشد و از پشتوانه سیاست‌های حمایتی نیز برخوردار شود

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.