مهلت ارسال مقالات به همایش سراسری لنگش نشخوارکنندگان و اهمیت اقتصادی آن 31 مردادماه 92 اعلام شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، علاقه مندان می توانند برای اطلاع بیشتر و ارسال آثار به به نشانی ttp://www.8thcivc.ir مراجعه کنند.

دبیر علمی هشتیمن کنگره دامپزشکان علوم بالینی ایران گفت: محورهای اصلی و تخصصی دومین سمپوزیوم ملی لنگش در نشخوارکنندگان و اهمیت اقتصادی آن در تولیدات دامی نیز شامل بیماریهای عفونی سمها ، بیماریهای غیر عفونی سمها ، ارتباط لنگش با ژنتیک ، ارتباط لنگش با تغذیه ، تشخیص لنگش ، درمان لنگش های پیشرفته ، مدیریت گله ، تاثیر اقتصادی لنگش ، روشهای اصلاح سم ، لنگش در گوسفند، شتر و بز و اقدامات آسایشی در ارتباط حیوانات مبتلا به لنگش است .

سیف الله دهقانی بیان کرد : با توجه به اهمیت موضوع لنگش در نشخوارکنندگان، سالانه همایش های بین المللی متعددی در سایر کشور ها با موضوع quotation mark لنگش quotation mark برگزار می شود.

وی افزود: به عنوان نمونه لنگش در یک گاو موجب کاهش 20 درصدی تولید شیر، هزینه حدود 500 هزار تومانی برای دامدار و افت میزان گوشت در دام را در پی دارد.

وی به 65 بیماری عمده مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت: تب مالت، سل و انواع انگل ها مهمترین بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و دام است و کنترل و پیشگیری این بیماری ها در دام باعث کنترل آن در انسان ها می شود.

این همایش اول تا سوم آبان 92 در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود./س

برچسب ها: فراخوان ، لنگش ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.