مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت:هر کشتی گیری در رقابتهای انتخابی تیم ملی شرکت نکرده باشد دیگر هیچ شانسی برای ملی پوش شدن در مسابقات جهانی 2013 نخواهد داشت.

غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: همان طور که بارها اعلام کرده بودیم تنها راه ملی پوش شدن کشتی گیران آزادکار برای حضور در مسابقات جهانی امسال حضور در مرحله نهایی رقابتهای انتخابی بود و هر فردی  که از این قانون امتناع کرده باشد مطمئن باشید از رسیدن به دوبنده تیم ملی محروم خواهد شد.

دارنده دو مدال نقره جهان درباره این که کشتی گیرانی که در مسابقات انتخابی اول شدند به طور حتم در رقابتهای جهانی ملی پوش خواهند بود گفت: در هر صورت فردی که نفر نخست شده برای ما مهم است اما این که در مقابل حریفان خود چه طور کشتی گرفته هم ملاک است به هر حال شورای فنی و کادر فنی تمامی جوانب را در نظر می گیرد ودر نهایت بهترین گزینه انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی درمورد این که کادر فنی درباره  کشتی گیرانی که با ارائه گواهی پزشکی و یا امثالهم غیبت خود را موجه اعلام کنند چه تصمیمی خواهد گرفت تصریح کرد: با کسی تعارف نداریم ،وقتی ملاک رقابتهای انتخابی باشد بهانه تراشی معنایی ندارد و نباید به دنبال راه دیگری باشیم ،باید به قوانین وضع شده که برای همه یکسان است احترام بگذاریم وتمکین از قانون وظیفه همه کشتی گیران است.

دارنده دو مدال برنز جهان در ادامه عنوان کرد:به غیر ازغیبت چند چهره که هر کدام دلایل خاص خود را داشتند اکثر مدعیان در مسابقات انتخابی حضور داشتند و به اعتقاد من حضور چهره های سرشناس  رقابت ها را زیباتر کرده بود.

وی درباره غیبت مهدی تقوی، صادق گورزی و رضا یزدانی گفت: داستان مهدی تقوی با سایرین متفاوت است به هر حال وی در آستانه مسابقات انتخابی در غم از دست دادن مادر خود به سوگ نشسته و مطمئن باشید کادر فنی و شورای فنی بهترین تصمیم را در مورد او خواهد گرفت.

محمدی افزود: گودرزی اگر قصد پوشیدن دوبنده تیم ملی را داشت باید در رقابتهای انتخابی شرکت می کرد وحالا که در این مسابقات حضور نداشته باید قید حضور در رقابتهای جهانی را بزند و هیچ عذری را از او نمی پذیریم،رضا یزدانی هم به دلیل مصدومیتی که در المپیک داشت ماهها از میادین دور بود و با توجه به این که فرصت چندانی برای رسیدن به آمادگی مطلوب نداشت نتوانست در این دور از رقابتهای انتخابی شرکت کند.

وی درباره وضعیت وزن 96 کیلوگرم با توجه به عدم تست دوپینگ علیرضا گودرزی گفت:من به تنهایی نمی توانم در این خصوص اظهار نظر کنم اما با توجه به این که علیرضا گودرزی ازدادن تست دوپینگ امتناع کرد کاردر این وزن تا اندازه ای پیچیده شد و در نهایت باید با در نظر گرفتن شرایط به وجود آمده تکلیف وزن 96 کیلوگرم را مشخص کنیم.

محمدی اضافه کرد:کادر فنی برای برگزاری رقابتهای انتخابی مصمم بود و سرانجام  این مسابقات برگزارشد، در هرصورت با توجه به کشتی گیرانی که در این رقابتها وزن کشی کردند سطح کمی و کیفی در اوزان مختلف متفاوت بود اما در مجموع آزاد کاران جوان در کنار باتجربه ها توانستند شایسگی های خود را به اثبات برسانند وفکر می کنم علاقه مندان به کشتی شاهد رقابتهای قابل قبولی بودند.

وی تاکید کرد: برای آنکه مسابقات انتخابی در کشور ما نهادینه شود و ملاک و معیار انتخاب رسیدن کشتی گیران به دوبنده تیم ملی باشد باید هزینه کنیم یعنی اگر در مسابقات جهانی سال جاری در یکی دو وزن هم نتیجه لازم را نگرفتیم اشکالی ندارد اما این موضوع را در ذهن همه کشتی گیران جا بیندازیم که تنها راه ملی پوش شدن حضور وموفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران تاکید کرد:یقین بدانید اگر مقداری صبور باشیم و به فرآیند مسابقات انتخابی تیم ملی اعتماد کنیم در آینده علاوه براین که شاهد رشد وشکوفایی ورزش اول  کشورمان خواهیم بود دیگر جای هیچ گونه حرف وحدیثی هم باقی نخواهد ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات انتخابی ملاک انتخاب ملی پوشان است اما هر کشتی گیری در این مسابقات نفر نخست شد نباید خود را ملی پوش مسابقات جهانی 2013 بوداپست بداند چرا که درفرصت باقیمانده تا این رقابتها باید بسیاری از موارد را زیر نظر بگیریم ودر نهایت 15 روز مانده به میدان جهانی نفرات اعزامی معرفی خواهند شد.

نفرات برترمرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به شرح زیر می باشد:

55 کیلوگرم: 1- حسن رحیمی (تهران) 2- یاسر حیدر قلی نژاد (گلستان) 3- فرهاد جلایی (تهران) 4- محسن ملکی (تهران) 5-سجاد صالح پور (کرمان) 6- حسین رحمانی (قزوین)

60 کیلوگرم: 1- مسعود اسماعیل پور (مازندران) 2- عباس دباغی (مازندران)  3- فرزاد جعفری (البرز) 4- حسن مرادقلی (تهران) 5- سید احمد محمدی (مازندران) 6- مسعود محمودی (تهران

66 کیلوگرم: 1- میثم نصیری (اردبیل) 2- غلامرضا عبداله پور (مازندران) 3- میثم حیدری (زنجان) 4- مرتضی گودرزی (مازندران) 5- محسن جهانبخشیان (تهران)

 74 کیلوگرم: 1- عزت‌اله اکبری (مازندران) 2- سید جعفر قاسمی (مازندران) 3- حسن طهماسبی (گلستان) 4- رضا افضلی (کرمانشاه) 5- مصطفی حسین خانی (تهران) 6- سجاد محمدی (قم

84 کیلوگرم: 1- اسماعیل نتجاتیجان (خراسان رضوی) 2- احسان لشگری (قزوین) 3- صابر امامقلی پور (مازندران) 4- میثم مصطفی جوکار (همدان) 5- حسام مقدم (تهران) 6- نادر حامدی پور (فارس)

96 کیلوگرم: 1- جعفر دلیری (کرمانشاه) 2- علیرضا گودرزی (تهران) 3- جمال میرزایی (همدان) 4- حسن رحیمی (تهران) 5- سعید امیری (کرمانشاه) 6- حامد طالبی زرین کمر (مازندران)

120 کیلوگرم: 1- کمیل قاسمی (مازندران) 2- سید محمدرضا آذرشکیب (البرز) 3- فردین معصومی (گیلان) 4- سید ساجد جلالی (مرکزی) 5- خشایار دهستانی (مازندران) 6- جابر صادق زاده (مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار