حجت الاسلام قرائتی سال ها به عنوان یک معلم دلسوز قرآنی در جامعه فعالیت می کند، ایشان در آستانه ماه مبارک رمضان نامه دلسوزانه و در خور تاملی به فرهنگیان قرآنی و مبلغین نوشته اند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، در گزیده ای از نامه حجت الاسلام قرائتی به جامعه قرآنی آمده است، آیا می دانید که در همه مساجد در شب قدر دعای شریف جوشن کبیر و عزاداری مراسم قرآن سرگرفتن به حمد خدا برگزار می شود اما چرا در شب قدر که شب نزول قرآن است تفسیر فرهنگی ندارد؟ آیا می دانید سرگرم شدن به چاپ و صوت و تجوید و ظاهر قرآن بیش از توجه به محتوای قرآن است؟ آیا می دانید بعضی به اسم این که دین از سیاست جداست به صدها آیه سیاسی بی توجهی می کنند؟

آیا می دانید بعضی ها نمی توانند قرآن بخوانند؟ بعضی به غلط می خوانند.
بعضی که می توانند درست بخوانند نمی خوانند و بعضی که می خوانند تدبر نمی کنند و بعضی به آن عمل نمی کنند و بعضی قرآن را محور کار خود نمی دانند و در درسها و سخنرانی ها و نوشته به قرآن اولویت نمی دهند و بعضی قرآن را تنها برای مهریه عروس، بالا سر مسافر، سوگند یادکردن، کتاب استخاره و امثال آن می خواهند، آیا می دانید هزاران پایان نامه در علوم قرآن نوشته می شود. ولی این پایان نامه ها در دانشگاه ها بایگانی و جامعه از آن خیری نمی بیند.

آیا می دانید در دانشگاه های قرآن و حدیث سرفصل های علوم قرآن کاربردی نیست و نیاز سنجی نشده؟ آیا می دانید تلاوت زیبا به هنرنمایی تبدیل شده ؟ آیا می دانید فیلم های کوتاهی با مضامین قرآنی نایاب است؟ آیا می دانید تفسیر ساده برای نوجوانان نایاب است؟آیا می دانید توجه به قرآن در نام شبی با قرآن مطرح می شود؟ آیا درست است که بگوییم شبی با اکسیژن و یا شبی با سلامتی ؟ آیا می دانید توجه به کتاب مخلوق بیش از کتاب خالق است؟ آیا می دانید قرآن ذکر است و اعراض از آن زندگی گمراه کننده را به بار می آورد؟ آیا می دانید که عظمت ماه مبارک رمضان به روزه نیست بلکه به نزول قرآن است.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام قرائتی در بخش پایانی این نامه می گوید: کسانی که توان تدریس تفسیر دارند تفسیر را وارد حوزه درس خود کنند، اهل منبر نیمی از سخنرانی خود را به بیان آیات قرآن اختصاص دهند . در همه روزنامه ها و مجلات ستونی برای فهم گوشه ای از آیات قرآن اختصاص یابد موضوعاتی که مورد نیاز همه مردم است از قرآن استخراج شود، این ناله هدهدی بود نزد سلیمان ها که اگر سلیمان ها توجه کنند بالقیس های دنیا اسلام می آورند./ز
برچسب ها: قرآن ، قرائتی ، مظلومیت ، شب قدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار