رئیس سیاست‌‎گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه تجلیل از شخصیت‌های دینی تجلیل از سلسله ارزشهاست گفت: تجلیل از آیت الله امامی کاشانی نیز تجلیل از علم، تربیت، عدالت، تقوا و اخلاق است که مصداق همه توصیفات یک عالم برجسته را دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، در آیین سالانه نکوداشت مجاهدان عرصه تبلیغ دینی که عصر امروز در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، از مجاهدت‌های آیت‌الله محمد امامی کاشانی به عنوان پرچمدار تبلیغ دینی تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الله تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به مجاهدت‌های ایشان اظهار داشت: مجلس بسیار باشکوه و نورانی تشکیل شده تا از یک شخصیت ارزشمند و روحانی گران سنگ و فردی که در طول حیات پربرکتش آثار ارزشمندی در عرصه‌های مختلف به یادگار گذاشته تجلیل به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه تجلیل از چنین شخصیت‌هایی تجلیل از سلسله ارزشهاست گفت: تجلیل از آیت‌الله امامی کاشانی تجلیل از علم، تربیت، عدالت، تقوا و اخلاق است و پسندیده نیست که انسان در برابر چنین شخصیتی زبان و تعریف و توصیف بگشاید، اما تعریف از ایشان در حقیقت، تعریف و توصیف از ارزشهایی‌ است که همه ما به دنبال آن هستیم.

وی در ادامه افزود: این گونه نکوداشت‌ها برای نسل جوان می‌تواند درس آموز باشد و به عنوان یک کار فرهنگی ارزشمند آنها را به ارزش‌های متعالی متوجه بکند.

آیت‌الله تقوی تصریح کرد: ما در فرهنگ دینی و در مکتب انبیا به هر شکل و از هر نگاهی که به آن متوجه باشیم چنین برنامه‌ها و حرکت‌هایی ارزشمند و مورد قبول است ما از شهدا نیز تجلیل می‌کنیم و ایام الله را پاس می‌داریم.

رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان داشت: نباید از کنار تلاش‌هایی که در یک زمان مشخص انجام گرفته است به سادگی بگذریم، ما باید از همه این زمانها به خاطر خلق ارزشها که در قرآن به ایام الله معروف است تجلیل به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه تجلیل از علما و اندیشمندان ارزشمند است اظهار داشت: خالق این زمانها و مکانها انسانها هستند و باید به طریق اولی از این انسان‌ها که خالق ارزشها شده‌اند تجلیل به عمل آورد. علمی که جهت خدمت به مردم قرار گیرد ارزشمند است.

وی تأکید کرد: در فرهنگ دینی و فرهنگ آموزش و پرورش اسلامی به تناسبت تربیت و تزکیت باید علم آموخت؛ بنابراین عالمی که آیت خداست و آیات خدا را برای مردم تفسیر و تحلیل می‌کند باید تجلیل کرد.

بنابراین تجلیل از آیت‌الله امامی کاشانی مصداق همه توصیفات یک عالم برجسته است که به حق انجام می‌شود.

وی با اشاره به مبارزات ایشان در طول انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایشان یکی از رجال انقلابی بودند که در عرصه منبر همواره در مبارزات در کنار شهید بهشتی و شهید مطهری همراه امام راحل(ره) بودند.

وی ادامه داد: در عرصه تعلیم و تربیت ایشان به عنوان مدیر، راهنما و مربی مجموعه مدرسه عالی شهید مطهری در همه مقاطع آموزشی قدم‌های بلندی برداشته‌اند.

آیت‌الله تقوی با اشاره به سابقه ایشان به عنوان خطیب نماز جمعه تهران افزود: در خطابه و امامت جمعه حدود سه دهه از سال 62 در تهران به عنوان امام جمعه خدمت کرده و در سند خطابت و منبر جمعه مردم را راهنمایی کرده‌اند.

رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان با اشاره به اینکه 730 امام جمعه در کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: ائمه جمعه خدومی داریم که یکی از تأثیرگذارترین آنها که همیشه بیانات اخلاقی‌اش مورد توجه مردم ماست حضرت آیت الله امامی کاشانی است که در رسالت خطبه جمعه در چارچوب تقوا مسایل سیاسی را به خوبی خطابه می‌کنند که از خداوند می‌خواهم وجود ایشان را از جمیع بلیات محفوظ دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار