نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني به عنوان رئيس‌جمهور دولت يازدهم را فرصت مغتنمي براي گسترش روابط ديپلماتيک ايران و عربستان دانست و گفت: ارتباط و تعامل مثبت و سازنده ايران و عربستان مي‌تواند از سويي موجب تقويت استقلال کشورهاي اسلامي منطقه باشد و از سوي ديگر امنيت آن را ضمانت کند.

"احمدرضا دستغيب" نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت روابط ديپلماتيک ايران و عربستان در سطح منطقه گفت: وجود دو شهر مذهبي مکه مکرمه و مدينه منوره در عربستان و همچنين اجتماع عظيم مسلمانان در اين کشور بر جايگاه والاي آن در منطقه مي‌افزايد.

وي در ادامه افزود: کشور عربستان از اهميت بالايي در منطقه برخوردار است، به ويژه آنکه در سال‌هاي اخير همواره تلاش شده تا روابط مناسبي ميان ايران و عربستان شکل بگيرد.

نماينده مردم شيراز در خانه ملت با اشاره به نقش و جايگاه برجسته جمهوري اسلامي ايران در منطقه انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به عنوان رئيس دولت يازدهم را فرصت مغتنمي براي گسترش روابط ديپلماتيک ايران و عربستان دانست و تصريح کرد: ارتباط و تعامل مثبت و سازنده ايران و عربستان مي‌تواند از سويي موجب تقويت استقلال کشورهاي اسلامي در منطقه باشد و از سوي ديگر امنيت آن را ضمانت کند.

دستغيب همچنين گسترش روابط ديپلماتيک جمهوري اسلامي ايران و عربستان را مانعي براي نفوذ و حضور کشورهاي غربي در منطقه تلقي کرد و اظهار داشت: غرب در تلاش است تا با طرح مسئله ايران‌هراسي در ميان کشورهاي منطقه، نفوذ اقتصادي خود را در خاورميانه تثبيت و حفظ کند.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطر نشان کرد: گسترش روابط عربستان و جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند چشم‌انداز مثبت و موثري در آينده براي هر دو کشور در منطقه ايجاد کند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، عربستان ، روابط ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار