با تصويب نمايندگان از اين پس اساسنامه الگوي اتحاديه‌هاي صنفي توسط اتاق اصناف ايران و با همکاري دبيرخانه عالي نظارت تهيه شده و به تصويب هيئت عالي نظارت خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 4 تير) و در ادامه رسيدگي به لايحه اصلاح قانون نظام صنفي کشور ، ماده 11 اين لايحه را بررسي و تصويب کردند.
 
براين اساس تبصره‌هاي 1، 3 ،‌4 و 7 ماده 21 قانون نظام صنفي به شرح زير اصلاح مي‌شود:

تبصره 1: اتحاديه داراي شخصيت حقوقي و غيرانتفاعي است و پس از ثبت در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسميت مي‌يابد.
 
اساسنامه الگوي اتحاديه‌هاي صنفي توسط اتاق اصناف ايران با همکاري دبيرخانه هيئت عالي نظارت تهيه و به تصويب هيدت عالي نظارت مي‌رسد.
 
تبصره 3: کميسيون نظارت هر شهرستان با همکاري اتاق اصناف شهرستان موظف است اتحاديه‌هايي را که تعداد واحدهاي صنفي تحت پوشش آن‌ها کمتر از نصاب‌هاي تعيين شده است ادغام نمايد.
 
تبصره 4: اگر تشکيل اتحاديه واحد براي تمامي شهرها يا بخش‌هاي هر شهرستان به تشخيص کميسيون نظارت مرکز استان ممکن نباشد، شيوه اداره امور واحدهاي صنفي آن شهرستان يا بخش را مطابق آيين نامه‌اي است که توسط اتاق اصناف با همکاري دبيرخانه هيئت عالي نظارت تهيه مي‌شود و پس از تاييد هيئت عالي نظارت حداکثر ظرف شش ماه از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين قانون به تصويب وزير صنعت، معدن و تجارت مي‌رسد.
 
تبصره 7: چنانچه تعداد واحدهاي صنفي در هر استان جهت تشکيل اتحاديه به حد نصاب مقرر در اين ماده نرسد با تاييد اتاق اصناف و وزير صنعت، معدن و تجارت اتحاديه‌اي از واحدهاي صنفي در سطح کشور تشکيل مي‌شود.
 
وکلاي ملت با 165 راي موافق، 3 راي مخالف و 4 راي ممتنع از مجموع 222 نماينده حاضر با اين اصلاحيه موافقت کردند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: اصناف ، مجلس ، تصویب ، تبصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار