خبری که همواره بازار در انتظارش بود سرانجام اعلام شد.

به گزارش 'گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، در سال‌های اخیر و به خصوص از اواخر سال گذشته تاکنون بازار طلا آن چنان با سیاست و سرمایه‌های سرگردان در هم آمیخت که اعضای اصلی این بازار و تولیدکنندگان به علت تقاضای کاذب دچار زیان شدند.

این وضعیت به حدی بر بازار سایه افکند که علی رغم ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی اجازه سقوط واقعی قیمت‌ها را در بازار ایران نداد تا سرانجام طی هفته اخیر این ریزش اتفاق افتاد.

عامل خوشه طلای ، منطقه اصفهان گفت: پیش بینی شده است که سرمایه‌های سرگردان از بازار طلا و ارز خارج شود.

مجتبی سلمان زاده ادامه داد: امید است که مدیریت دولت جدید بتواند این سرمایه را به سمت و سوی تولید هدایت کند.

وی همچنین از رفع تقریبی حباب در بازار طلا خبرداد و اظهارکرد: با احتساب دستمزد ضرب سکه و حاشیه سود واسطه‌ها می توان گفت که حباب طلا تقریبا رفع شده است.

سلمان زاده از کاهش تقاضا به عنوان اصلی ترین دلیل ریزش اخیر قیمت‌ها یاد کرد و افزود: کاهش قیمت طلا و ارز رونق بازار را کاهش داده که کاهش تقاضا نیز از تبعات آن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسی طلا نمی‌خرد و همه فروشنده هستند چرا که حباب و سود بازار طلا از بین رفته و بنابراین تقاضایی نیز وجود ندارد.

عامل خوشه طلای اصفهان در پاسخ به این پرشس مبنی بر تاثیر مسایل سیاسی در افت قیمت‌ها تصریح کرد: بدون شک در مسایل اقتصادی پارامترهای زیادی تاثیرگذار است که سیاست نیز یکی از مولفه‌های آن می باشد.

وی ادامه داد: این مساله، خاص ایران نیست و حتی در امریکا نیز وجود دارد و یک اتفاق سیاسی قادر است که قیمت ارز و طلا را جابه جا کند.

سلمان زاده با بیان اینکه کاهش قیمت دلار نیز در بازار طلا تاثیر گذار بوده است، گفت: مردم زمانی برای خرید طلا یا ارز هجوم می َآورند که از عدم ثبات بازار نگران باشند، اما وقتی که اطمینان به بازار بازگردد و خرید و فروش رونق بگیرد سرمایه‌های سرگردان نیز از بازار طلا وارز خارج شده و باعث کاهش قیمت‌ها می شود.

وی درباره وضعیت قاچاق طلا در بازار اصفهان طی سال گذشته اظهارکرد: قاچاق طلا در اصفهان بسیار کاهش داشته و این مساله روی سیستم تولید تاثیر گذاشته است.

عامل خوشه طلای اصفهان با اشاره به اینکه تقاضای بازار از کالای خارجی به سوی تولیدات ایرانی معطوف شده است، گفت: تولیدکنندگان اصفهانی نیز در کیفیت تغییراتی داده‌اند و به شیوه محصولات خارجی، طراحی انجام داده و از کارهای ریخته گری استفاده می کنند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: بازار ، سکه ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.