پزشکان توصیه می کنند که والدین قبل از فرستادن کودک به استخر حتما نکات بهداشتی و ایمنی را جدی بگیرند تا کودکشان دچار عوارض مختلف نشود.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ هرگز کودکان را به تنهایی و یا در نزدیکی استخر ترک نکرده و مطمئن شوید که همیشه یک فرد بزرگسال که می تواند شنا انجام بدهد برآنها نظارت دارد.

گفتنی است، همینطور باید به کودک هشدارداده شود که از دهانه استخر و لوله های تعویض آب و محفظه خروج آب دوری کند و همیشه جلیقه نجات بر تن خود داشته باشد.

بررسی ها نشان می دهند، آموزش چگونگی شنا کردن به کودکان و یا حداقل مطمئن بودن ازاینکه آنها راهنمایی های اولیه ایمنی آب می تواند برای سلامتی آنها بسیار لازم و حیاتی باشد. والدین و مراقبین باید CPR و تنفس مصنوعی نجات را یاد بگیرندتا در مواقع ضروری بتوانند سریع امداد رسانی انجام دهند.

نگه داشتن گوشی تلفن همراه و یا دسترسی به یک خط تلفن ثابت ایمن در کنار استخر نیز می تواند یک نجات دهنده زندگی در شرایط اضطراری باشد.

قرار دادن یک پوشش ایمنی در استخر زمانی که از آن استفاده نمی شود و نصب سیستم های هشدار استخر به افراد بزرگسال لازم است بویژه زمانی که کودکان در نزدیکی آب می باشند.

همینطور آموزش حفظ بهداشت فردی به کودکان می تواند باعث جلوگیری از بروز بیماری های شایع پوستی و چشمی در استخرها شود.

برچسب ها: استخر ، کودک ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار