جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات در نجف اشرف، با اشاره به پيشرفت 30 درصدي صحن حضرت زهرا (س) از اتمام آن تا چهار سال آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، جواد خاني، جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات در نجف اشرف، در مورد نحوه ساخت و تاريخچه ساخت صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم مولاي متقيان، اميرالمومنين علي (ع) اظهار داشت: در ابتدا بنا نبود صحن حضرت زهرا (س) با اين وسعت ايجاد شود اما با پيشنهاد مسوول وقت ستاد و موافقت عتبه و نيز اختصاص بودجه از سوي نخست وزير عراق، برخي هتل‌هاي اطراف خريداري شد و در زميني به وسعت 50 هزار متر مربع در سال 1389 اين طرح آغاز شد.
 
وي ادامه داد: كل مساحت ساخت و ساز در صحن 198 هزار متر مربع است كه در طبقات مختلف برنامه ريزي شده است. از اين متراژ 98 هزار متر مربع آن زيارتي و 100 هزار متر مربع آن شامل كتابخانه، موزه، مهمانخانه، آشپزخانه و بخش اداري است.
 
به گفته خاني اين طرح قرار است در مدت زمان 6 سال به اتمام برسد و در سال دوم از زمان بندي جلو تر است و بر اين اساس با توجه به پيشرفت 30 درصدي، پروژه تا 4 سال ديگر به بهره‌برداري مي رسد.
 
خاني اين صحن را بزرگترين صحن جهان شيعه معرفي كرد و در مورد هزينه‌هاي پيش‌بيني شده براي آن اظهار داشت: هزينه اوليه پيش بيني شده 700 ميليارد تومان است كه ممكن است مقداري تفاوت كند.
 
جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات در نجف اشرف ديگر پروژه‌هاي اين ستاد در نجف اشرف را ساخت استراحتگاهي در كنار بحر نجف براي زائران عنوان كرد./ز
برچسب ها: صحن ، عتبات ، عالیات ، نجف ، اشرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار