حمايت از توليد ملي در کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 نهايي شده و بزودي به صحن علني ارائه خواهد شد.

محمدرضا پور ابراهيمي نايب رئيس دوم کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اين طرح به بررسي مشکلات مربوط به توليد ملي در بخش‌هاي مختلف مي‌پردازد به شکلي که معضلات و مشکلاتي که در حوزه توليد ملي وجود دارد مورد بحث قرار گرفته و راهکارهايي که بتواند تا حد زيادي به حل مشکلات توليد کمک کند را در بر مي‌گيرد.

وي در ادامه گفت: از محورهاي اصلي اين طرح موضوع نظام تامين مالي در بنگاه‌هاي اقتصادي که يکي از مشکلات اصلي است و بحث بانک و مسائل مربوط به نظام بانکي را شامل مي‌شود.

وي در ادامه افزود: از محورهاي ديگر اين طرح حل مشکلات بخش بيمه‌اي، موضوعات مالياتي و بدهي‌هايي است که تا حوزه‌هايي مانند نظام مالياتي وجود دارد و مرتبط با بحث نظام مالياتي هستند.

پور ابراهيمي در ادامه تصريح کرد: اين طرح محورهاي مختلف را در بر گرفته و براي هر کدام راهکاري را ارائه داده که بتواند  تا حد زيادي مشکلات مرتبط با بحث توليد ملي را از طريق تدوين قوانين و مقرراتي پوشش دهد.

پور ابراهيمي ادامه داد: اين طرح هم نحوه تامين مالي و هم تسويه تعهدات قبل واحدهاي اقتصادي که با معوقه روبرو شده‌اند و راهکارهاي حل مشکالت مربوط به معوقات بنگاه‌ها به بانکها و نحوه تامين مالي جديد را در نظر مي‌گيرد.

وي در پايان گفت: اين طرح در کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌اي کلي اصل 44 نهايي شده و بزودي به صحن علني ارائه مي‌شود و 2 ماه آينده اجرا خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تولید ، ملی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار