امير کويت براي تبريک به امير جديد قطر وارد دوحه شد اما ديگر حکام عرب خليج فارس فقط به فرستادن پيام تبريک بسنده کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ شيخ صباح احمد الصباح شخصا براي تبريک به شيخ تميم بن حمد آل ثاني امروز وارد قطر شد.اين در حالي است که ساير حکام کشورهاي عرب خليج فارس با فرستادن تلگراف انتقال قدرت را به تميم تبريک گفته اند . 

امير کويت به همراه يک هيئت بلند پايه از دربار اين کشور به امير سابق و امير جديد تبريک گفت.
امير جديد امروز و فردا در دربار ، پذيراي بيعت کنندگان است.کشورهاي عرب خليج فارس به سرعت به امير جديد تبريک گفتند و عبد الله بن عبد العزيز پادشاه  عربستان ابراز اميدواري کرد تميم بن حمد آل ثاني راه پدرش را ادامه دهد. 

خبرگزاري رسمي عربستان اعلام کرد پادشاه اين کشور در تلگراف تبريکش گفته است :« تبريک صميمانه خود را اعلام مي کنيم و مطمئن هستيم به خواست الهي شما به مسير پدرتان ادامه خواهيد داد و روابط بين دو کشور را تقويت خواهيد کرد ».شيخ خليفه بن زايد نهيان رئيس دولت امارات نيز به تميم تبريک گفت و براي وي در رهبري ملت قطر آروزي موفقيت و پيشرفت و شکوفايي بيشتر کرد . 

شيخ خليفه بر« عمق روابط دوستانه بين دو کشور و علاقه مندي به تقويت آن که در خدمت منافع مشترک دو ملت برادر باشد » تأکيد کرد . حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين و سلطان قابوس بن سعيد پادشاه سلطان نشين عمان نيز به امير جديد قطر تبريک گفتند.
شيخ تميم در بين حکام خليج فارس از نظر سني کم سن ترين است و فقط 33سال دارد. 
برچسب ها: قطر ، امیر ، کویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار