رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از ارتقاء یک پله‌ای این استان در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان از تولید ناخالص داخلی، 11درصد است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید ناخالص داخلی در سطح استان 11 درصد است.

وی با بیان اینکه در سال 89 سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان از کل کشور 4.6 درصد محاسبه شده است، ادامه داد: این مقدار در سال قبل از آن چهار درصد سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی کل کشور را تشکیل داده بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سهم ارزش افزوده زیربخش دام و طیور آذربایجان‌شرقی، بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است، افزود: این رقم در سال 88 نزدیک به 5.4 درصد بوده است که در سال 89 تا 6.8 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی، از رتبه نهم در سال 88 (4درصد سهم استان از کشور) به رتبه هشتم در سال 89 ( 4.6 درصد سهم استان از کشور) ارتقاء یافته است، افزود: این استان در سال 89 در بخش دام طیور نیز به رتبه پنجم کشور نائل شده است./ب

برچسب ها: تولید ، ناخالص ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.