معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه انسانیت انسان در پرتو ولایت رقم می‌خورد، گفت: آنچه می‌تواند انسان را به فلسفه آفرینش نزدیک و نزدیکتر کند ولایت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: خداوند متعال نعمت‌های بیشماری را به بندگانش اعطا کرده که اگر بخواهیم همه آن‌ها را شمارش کنیم قادر به آن نخواهیم بود.
وی افزود: در میان تمام نعمت‌هایی که خداوند متعال به ما اعطا کرده، نعمت‌هایی را در قرآن کریم همراه با منت بیان می‌دارد البته در هیچ کجا خداوند برای اعطای نعمت بر بشر منت نگذاشته ولی آنجا که صحبت از رسالت است مخصوصاً رسالت خاتم، این نعمت را همراه با منت بیان می‌کند.
معاون اول قوه قضائیه امامت را دومین نعمتی دانست که خدا به خاطر آن بر بشر منت نهاده و ابراز داشت: جامع بین امامت و رسالت ولایت است، اگر همه نعمت‌هایی را که خداوند متعال به ما عنایت کرده، وجود داشت ولی نعمت امامت و ولایت نبود زندگی انسان با دیگر موجودات عالم تفاوتی نمی‌داشت.
وی انتظار فرج را بهترین کارها در دوران غیبت برشمرد و گفت: امروز دو مکتب در عالم مستقر است، نخستین مکتب، مکتب انتظار که سرشار از دلدادگی به خدا، اعتقاد به پیامبر و ولی خدا، خودسازی و جامعه سازی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و دفاع از دین و ارزش‌های الهی است، در این مکتب که پرچمدار آن امام راحل بود امید در دل انسان‌ها جاری شد، هیچ انسانی حق ندارد در سلوک الهی و ربانی خودش دچار یاس شود و اعتقاد به مهدویت با امید زندگی کردن است./س
برچسب ها: قم ، انسان ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.