بعضی مواقع، سفر با دیگر خانواده‌ها ایده مسافرتی خوبی است. هماهنگ کردن برنامه سفر با دوستان می‌تواند برنامه فوق‌العاده‌ای باشد،‌ بخصوص اگر دو خانواده تک‌فرزند باشند؛‌ در این صورت بچه‌های دو خانواده می‌توانند از بودن با هم لذت ببرند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  مسافرت با خانواده همیشه لذتبخش است، به شرطی که ایده‌ای خوب و جالب برای سفر داشته باشیم.

ايده‌هاي جالب سفر براي خانواده

اولین نکته مهم در این زمینه توجه به کشمکشی پنهانی است که اغلب میان والدین و بچه‌ها در مورد مقصد سفر ایجاد می‌شود؛ بیشتر اوقات والدین اصرار دارند فرزندانشان را به مکان‌هایی با ارزش‌های تاریخی و آموزشی ببرند، اما بچه‌ها مکان‌هایی مانند شهربازی را ترجیح می‌دهند.‌

بنابراین شخصی که برنامه‌ریزی سفر را به عهده دارد باید مراقب باشد که دچار افراط و تفریط نشود. بهتر است درباره مکان‌‌هایی که برای تعطیلات انتخاب می‌کنید با دیگر اعضای خانواده هم مشورت کرده و هر دو ایده را کنار هم قرار دهید در این صورت بچه‌ها در حین لذت بردن از سفرشان مطالب جدیدی هم می‌آموزند.

 دومین نکته مهم این است که بعد از رسیدن به مقصد مورد نظر چگونه خود را سرگرم کنید.
اگر سفری هیجان‌انگیز به نقطه‌ای جنگلی و سرسبز را برنامه‌ریزی کرده‌اید، ممکن است بچه‌ها در این مکان بخواهند از انواع تفریحات از قبیل موج‌سواری و غواصی استفاده کنند و از این که والدینشان دائما در هتل منتظر تلفنی از محل کارشان بمانند یا با کامپیوترشان کار کنند رنجیده‌خاطر شوند.

بچه‌های گوشه‌گیر و تنبل نیز در طول سفر بازی‌های رایانه‌ای خود را همراه آورده و غافل از محیط زیبا و جدید اطرافشان تمام روز را با آن سپری خواهند کرد. بنابراین والدین باید فرزندان خود را به مناظر طبیعی اطراف ببرند.

امروزه بیشتر هتل‌ها امکانات تفریحی خوبی دارند و مسافران می‌‌توانند با استفاده از این امکانات ساعات خوشی را دور هم بگذرانند؛ بازی‌های دسته‌جمعی در فضای باز راه خوبی برای گذراندن زمان هستند و اگر باران ببارد امکان لذت بردن از بازی‌های دیگری از قبیل تنیس روی میز، شطرنج و اگر در هتلی با امکانات عالی باشید بازی اسکواش وجود دارد.

سومین نکته مهم توجه به تعداد افراد است. بعضی مواقع، سفر با دیگر خانواده‌ها ایده مسافرتی خوبی است. هماهنگ کردن برنامه سفر با دوستان می‌تواند برنامه فوق‌العاده‌ای باشد،‌ بخصوص اگر دو خانواده تک‌فرزند باشند؛‌ در این صورت بچه‌های دو خانواده می‌توانند از بودن با هم لذت ببرند.

نکته چهارم توجه به سلیقه و طبیعت افراد است. انتخاب سواحل یا کوه‌ها به طبیعت افراد بستگی دارد، تصمیم‌گیری در مورد این مساله پیش از شروع سفر ضروری است؛ اگر افراد مخالف مناطق سردسیر باشند،‌ بهتر است کوه‌ها را کنار گذاشته و در مورد سفر به سواحل برنامه‌ریزی کنند، اما اگر به طبیعت علاقه‌مند باشند مواردی چون اسکی یا پیاده‌روی انتخاب‌های خوبی هستند.

 درمورد سفرهای ساحلی نیز امکان ورزش‌های پرماجرایی چون موج‌سواری وجود دارد،‌ سواحل همچنین این ایده را به افراد می‌دهند که تمام طول روز را به گردش پرداخته و حمام آفتاب بگیرند. ‌‌

ايده‌هاي جالب سفر براي زوج‌ها

بعضي از زوج‌ها علاقمند به پر‌کردن تعطيلات خود با انجام فعاليت‌هاي گوناگون هستند، درحاليکه ديگران ماندن در هتل و استراحت را ترجيح مي‌دهند. يکي از بهترين ايده‌هاي مسافرتي براي زوج‌ها گردش دريايي است و با در نظر گرفتن اين مطلب که زوج‌ها به ندرت جدا از خانواده به سفر مي‌روند پرداخت هزينه بالاي آن قابل توجيه است. چنين سفري فرصت گذراندن زماني پرآرامش و رويايي را پيش از بازگشت دوباره به محيط جدي خانواده بدست مي‌دهد.

اما اگر جوان‌ترها گردش دريايي را مختص بزرگ‌ترها مي‌دانند، مي‌توانند از کوهها بالا بروند. گردش در جنگل‌‌ها نيز ايده خوبي است.

فراموش نکنيد براي گذراندن تعطيلاتي خوش حتماً از پيش برنامه‌ريزي کنيد، يافتن ايده‌هاي جالب سفر زياد سخت نيست، تنها کمي راجع‌بهشان فکر کنيد.

برچسب ها: سفر ، ایده ، تابستان ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار