یک متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقب های ویژه گفت: مصرف بیش از اندازه مواد مخدر سبب ایست تنفسی افراد می شود که عواقب ناشی از آن را در بخش های ICU مشاهده می کنیم.

دکتر رضا شهرامی متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقب های ویژه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: مهمترین مشکلی که استفاده بیش از حد از مواد مخدر و قرص های روان گردان به بار می آورد مشکلات تنفسی و مغزی استفاده کنندگان است.

وی ادامه داد: استفاده از مواد مخدر به تمامی ارگان های بدن آسیب می رساند چرا که سیستم دفاعی بدن را از بین می برد و بدن دیگر تمام دفاعی خود را در برابر صدمات از دست می دهد از این رو دیگر بدن نمی تواند در مقابله با بیماری ها از خود دفاع کند.

این فوق تخصص مراقبت های ویژه در ادامه به عوارض ناشی از استفاده از مصرف مواد مخدر بیان کرد: کاهش حافظه اختلال در یادگیری ایجاد مشکلات تنفسی از جمله عوارض استفاده از مواد مخدر است.

دکتر شهرامی با بیان اینکه امروزه در جهان و ایران روش های درمانی مختلفی وجود دارد، اظهار داشت: امروز در مراکز ترک اعتیاد کارهای روان شناسی و روان پزشکی معتادان صورت می گیرد و در صورت نیاز دارو نیز برای درمان آنها تجویز می شود.

وی در پایان اعتیاد را یک معضل اجتماعی دانست که می تواند به صورت آموزشی بر دیگر افراد سرایت کند و خاطرنشان کرد: استفاده از مواد مخدر عمر انسان و کیفیت زندگی افراد را کاهش می دهد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار