پیاده روی به عنوان بخشی از زندگی ، چاره ی رفع مشکلاتی ازقبیل افزایش روز افزون چاقی به عنوان مادر بیماری های قلبی وعروقی است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، پیاده‌روی یا راه‌رفتن یکی از ازبخش‌های اصلی از نقل و انقال حرکت در میان حیوانات، جانوران، موجودات زنده و انسان‌ها است ، راه‌رفتن یکی از بخش‌های اصلی موجودات زنده به شمار می آید و بر پایه سرعت تا حد زیادی می تواند با توجه به عواملی مانند قد، وزن، سن، سطح زمین، فرهنگ و تناسب اندام متفاوت باشد، سرعت راه‌رفتن انسان به طور متوسطحدود ۵٫۰ کیلومتر در ساعت و یا حدود ۳٫۱ مایل در ساعت است.

نقش پیاده روی به عنوان بخشی از زندگی روزمره، می تواند یک چاره ی رفع مشکلاتی ازقبیل افزایش روز افزون چاقی به عنوان مادر بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، پوکی استخوان و ...باشد.

برنامه های پیشگیری از دیابت نشان داده اند که 150 دقیقه پیاده روی در طی هفته و کاهش فقط 7 درصد از وزن بدن (حدود 5 تا 7 کیلوگرم( می تواند تا 58 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد، افرادی که 3 ساعت یا بیشتر در طول هفته پیاده روی داشتند، در مقایسه با کسانی که پیاده روی نداشتند، 35 درصد کمتر دچار مشکلات قلبی شدند. کسانی که معادل یک ساعت و نیم در طول هفته پیاده روی داشتند، عملکرد ذهنی بهتری را در مقایسه با کسانی که کمتر از 40 دقیقه در طول هفته پیاده روی داشتند نشان دادند.

30 دقیقه پیاده روی، 3 تا 5 بار در هفته ، علائم افسردگی را حدود 47 درصد کاهش می ده، از فواید پیاده‌روی سریع، تعریق است که سبب دفع سموم بدن و سرعت بخشیدن به روند آب کردن چربی‌های بدن میشود.

پیاده روی تناسب اندام و عملکرد های جسمی را بهبود می بخشد، از ناتوانی های جسمی در افراد مسن هم جلوگیری می کند/س 

برچسب ها: پیاده ، روی ، ضامن سلامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.