خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در جمع کثیری از خبرنگاران ایتالیایی گفت: بعد از 33 سال به مودنا بازگشته ام و هرگز تصور نمی کردم که با تیم ملی والیبال ایران به این شهر بازگردم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری والیبال ایتالیا خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مصاحبه با خبرنگاران ایتالیایی در آستانه برگزاری بازی با تیم ملی والیبال ایتالیا در چارچوب رقابت های لیگ جهانی گفت: ایتالیا و شهر مودنا مثل خانه من است و من حالا در اینجا باید تمام تمرکز خود را معطوف تیم ملی والیبال ایران کنم حضورم در مودنا با هیجانات بسیار بالایی همراه بود مخصوصاً اینکه دوستان و آشنایان بسیاری به دیدن من آمده و یاد گذشته را برایم زنده کردند.

حضور دوباره ام در اين شهر برایم بسیار خوشایند و زیباست در سال 1980 برای اولین بار به مودنا آمدم و حالا بعد از سی و سه سال به اینجا بازگشته ام و اگر در آن زمان کسی به من می گفت که بعد از سه دهه با تیم ملی ایران به این شهر باز می گردم هرگز این اتفاق را باور نمی کردم حالا این اتفاق افتاده و برای من بسیار زیبا و خوشایند است.

ولاسکو در مورد حضورش در ایران گفت: حضور در والیبال ایران تجربه ای بزرگ و بسیار جالب توجه هم از نقطه نظر کاری و هم از جهت انسانی برایم بود فعالیت در ایران برایم هیجانات و جذابیت های فراوانی داشت. من از اینکه ایران را برای ادامه فعالیت خود انتخاب کردم خوشحالم و از این انتخاب احساس رضایت فراوانی می کنم.

وي تصري کرد: در حال حاضر تیمی جوان را در دست دارم که در مسیر کسب تجربه ورزشی در سطح بسیار بالا و بین المللی است. من در تلاش هستم تا بازیکنانی با کیفیت فنی بسیار بالا تربیت کنم همان کاری که قبلاً در ایتالیا انجام دادم. حالا به تک تک بازیکنانم و تواناییهایشان در ایران اعتقاد دارم و این چیزی است که خود  آنها خیلی خوب از آن مطلع هستند.

بسیاری معتقد هستند که بازیکنانی که من در ایتالیا تربیت کردم والیبالیست هایی افسانه ای و تکرار ناپذیر بودند، کانتا  گالی یک از آن افرادی بود که تحت آموزشهای من تربیت شد و بعد از حضور دوباره ام در مودنا به دیدنم آمد و خاطرات سالهای گذشته را برایم زنده کرد.

ولاسکو ادامه دادک به هر حال صحبتهایی که با بازیکنان خود داشتم به آنها گفتم نباید فضای حاکم بر والیبال ایتالیا باعث گیج شدن آنها شود و ایران باید با تمام توان و قدرت خود در این بازی حاضر شده و شایسته گی اش را به نمایش گذارد.
در مورد تیم ملی ایتالیا و مطالعاتی که روی آن طی روزهای اخیر داشته ام باید تأکید کنم که این تیم از نقطه نظر فیزیکی در شرایطی بسیار خاص و قابل توجه بوده و در چهار چوب رقابتهای لیگ جهانی از نقطه نظر فیزیکی با قدرت بالا و هرچه تمامتر پیش رفت.

سرمربي تيم ملي واليبال کشورمان خاطرنشان کرد: من خیلی خوشحالم که ایران در گروه بندی خود مقابل تیم بزرگی چون ایتالیا قرار گرفت زیرا حضور در لیگ جهانی فرصتی استثنایی برای رسیدن به رشد و پیشرفت است و قرار گرفتن مقابل تیم های بزرگ در این رقابتها سرعت رشد و توسعه فنی و فیزیکی در والیبال چند برابر می کند./مح
برچسب ها: ایران ، انسانی ، اتفاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار