سرمايه گذاري بلندمدت در بخش کشاورزي نيازمند ساماندهي و مديريت براي حفظ منابع است.

داوود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به وجود مشکلات زيرساختي در کشاورزي گفت: يکي از مشکلات زيرساختي در بخش کشاورزي نبود سرمايه گذار با اعتماد در اين بخش است.

وي گفت: هر چند در بخش هاي مختلف شاهد سرمايه گذاري در اين بخش هستيم اما به دليل نبود مديريت سرمايه گذاري شاهد تمرکز سرمايه گذاري در بخشهاي خاصي از کشور هستيم.

اين کارشناس لازمه اين شرايط را ساماندهي دانست و گفت: براي سرمايه گذاري موفق  در بخش کشاورزي نيازمند مديريت و ساماندهي منابع اين بخش هستيم تا بتوان از سرمايه گذاري کشاورزي ايراني استفاده بلند مدت کرد.

وي تاکيد کرد: ساماندهي سفره هاي آب زيرزميني، توجه به توليدکنندگان در تمام بخش هاي کشور و بروز رساني آمار بخش کشاورزي اقداماتي است که انجام آن سبب عدم تمرکز در کشاورزي شده و زير ساختهاي اين بخش را تقويت مي کند.

يارمحمدي تصريح کرد: در حال حاضر سرمايه گذاري در بخش کشاورزي کمتر از 4 درصد است که اگر مديريت عدم تمرکز در اين بخش اعمال شود در آينده نزديک شاهد افزايش آن خواهيم بود.

وي در پايان گفت: دولت آينده با برنامه ريزي دقيق در بخش کشاورزي مي تواند مکان هاي داراي ظرفيت سرمايه گذاري کشاورزي را در ايران شناسايي کرده و زمينه را براي حضور سرمايه گذاران حتي خارجي در اين بخش فراهم کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار