مصري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح سيستم و ساختار بايد در اولويت کاري رئيس دولت قرار گيرد

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: اصلاح سيستم و ساختار از سوي رئيس قوه مجريه مسئله‌اي است که بايد مد نظر قرار گيرد چرا که بسياري از مشکلات موجود ناشي از فقدان سيستمي منسجم در نظام ساختاري اداري کشور است و مربوط به يک دولت خاص نمي‌شود.

عبدالرضا مصري نماينده مردم کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقاط قوت دولت نهم و دهم اظهار داشت: برقراري ارتباط نزديک با مردم از جمله بارزترين و بهترين نقطه قوت دولت در طي هشت سال بود که اميدواريم اين رويه از سوي دولت منتخب در طي چهار سال هم ادامه يابد.

وي با اشاره به اصلي‌ترين مشکل کشور در نظام اداري کشور گفت: اصلاح سيستم و ساختار از سوي رئيس قوه مجريه مسئله‌اي است که بايد مد نظر قرار گيرد چرا که بسياري از مشکلات ما ناشي از فقدان سيستمي منسجم در نظام ساختاري اداري کشور است و مربوط به يک دولت خاص نمي‌شود.

عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينکه در حال حاضر سيستم‌هاي ساختاري کهنه و نخ‌نما در ايران حاکم است؛ تصريح کرد: متاسفانه با تغيير افراد در کابينه و يا  استانداري مي‌خواهيم مشکلات موجود را از اين طريق حل کنيم و با انجام اين‌کار مرتبا صورت مسئله را پاک مي‌کنيم و بهتر است که در صورت بروز مشکلات مختلف، افراد و مجريان قانون را مقصر قلمداد نکنيم چرا که آن‌ها تابع و مجري قوانين هستند.

نماينده مردم کرمانشاه با تاکيد براينکه اصلاح سيستم و ساختار بايد در اولويت کاري دولت منتخب قرار گيرد؛ گفت: کم‌توجهي دولت‌هاي قبلي به بخش ساختاري کشور باعث بروز بسياري از مشکلات در عرصه‌هاي مختلف شده و متاسفانه در بسياري از مواقع به گمان اينکه اصلاحاتي را در آنها انجام داده‌ايم اوضاع را بدتر از قبل کرده‌ايم.

عضو هيئت رئيسه مجلس به ادغام وزارتخانه‌ها در کشور اشاره و تاکيد کرد: اين اقدام عملي بود که بدون مطالعه و به اسم صرفه‌جويي انجام شد اما در نهايت ضربات ناخوشايند و بدون نتيجه‌اي را براي ما به ارمغان آورد.

وي با بيان اينکه با صدور بخش‌نامه و آيين‌نامه، امور به نحو احسن و شايسته‌اي اصلاح نمي‌شود، گفت: اگر چنانچه در نظام پولي بانکي بتوانيم از لحاظ سيستمي و برنامه‌اي اصلاحاتي را انجام دهيم قطعا در ادامه شاهد نتايج مثبت و ماندني خواهيم بود.

مصري در پايان خاطر نشان کرد: اميدواريم حجت‌الاسلام و المسلمين "حسن روحاني" با درايت و سوابق خود در راستاي اصلاح ساختار و سيستمي کشور بتواند يادگاري خوبي را از خود به جاي بگذارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اصلاح ، ساختار ، سیستم ، مصری ، دولت ، منتخب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار