اصلاح نظام پولی کشور و کاهش مطالبات معوق بانک‌ها اعتبارسنجی مشتریان و عمل کردن به دستورالعمل‌های بانک مرکزی، روند نسهیلات دهی بانکه به متقاضیان را آسانتر می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،علی‌اصغر شکفته در این رابطه کنترل و نظارت بر روند تسهیلات‌دهی بانک‌ها را باعث دسترسی آسان‌تر متقاضیان تسهیلات به منابع می‌داند و معتقد است: از آنجا که فرآیند اخذ تسهیلات در کشور ما سخت و طولانی است، می‌توان با نظارت و کنترل بیشتر بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها و فرآیند تسهیلات‌دهی آنها بوروکراسی دریافت تسهیلات را برای افراد سهل‌تر کرد تا دیگر متقاضیان تسهیلات برای دریافت وام دچار مشکل نشوند..

وی بیان کرد: درحال حاضر، درخواست وثیقه‌های سنگین و بوروکراسی سختی که در دریافت وام بانکی وجود دارد، باعث شده افرادی که نیازمند نقدینگی هستند، نتوانند در زمانی کوتاه به منابع مورد نیازشان دست یابند و این امر باعث گلایه‌های از سوی وام‌گیرندگان شده است که این روند باید تغییر کند.

شکفته با تاکید بر این‌که سختگیری بانک‌ها باعث شده افراد برای دسترسی به منابع مورد نیازشان، به سمت بازارهای غیر‌متشکل پولی و صندوق‌های قرض‌الحسنه روی بیاورند، افزود: اصلاح نظام پولی کشور و کاهش مطالبات معوق بانک‌ها اعتبارسنجی مشتریان و عمل کردن به دستورالعمل‌های بانک مرکزی، از راه‌هایی است که می‌تواند این مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهد.

استقبال از صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای خانگی، اداره‌ها و مساجد با توجه به وضعیت فعلی پرداخت وام خرد بانکی، در حالی است که شرکت در قرعه‌کشی این صندوق‌ها نیاز به ارائه ضامن، چک، سفته و گواهی کسر از حقوق ندارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تسهیلات ، بانک ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار