نخستین اتاق تمیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت تولید مواد اولیه دارویی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص گفت: در این اتاق تمیز فرآورده های نوترکیب مطابق با قوانین GMP تولید می شود و همچنین درارایه و انجام طرح های تحقیقاتی مربوط به تولید سایر فرآورده های دارویی نو ترکیب مشارکت دارد.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: مشارکت در طرح های تحقیقاتی جهت بهینه سازی روش های تولید با استفاده از فناوری های جدید و امکانات موجود، مشارکت در ارایه آموزش های اولیه حین کار و تخصصی پرسنل و مشارکت در برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی جهت کل کشور در زمینه موضوع های مرتبط با تولید فرآورده های بیولوژیک از جمله مواردی است که با راه اندازی این مرکز امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: این اتاق تمیز دارای بخش های تخمیر، تخلیص اولیه و تخلیص می باشد که در هر بخش فعالیت های مختلفی انجام می شود.

دکتر ایمانیه تصریح کرد: این مرکز در طبقه سوم ساختمان مراکز رشد بایوتکنولوژی و فرآورده های دارویی در محل دانشکده داروسازی شیراز است که با صرف هزینه 2 میلیارد تومان ساخته شده ، در مساحت حدود 300متر مربع فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
بهره برداری از ساختمان جدید مراکز رشد بایوتکنولوژی و فناوري هايدارویی شیراز

 ساختمان جدید مرکز رشد بایوتکنولوژی و مرکز رشد فناوري هاي دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل دانشکده داروسازی به بهره برداری رسید.

بنا بر این گزار ش معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص گفت: مراکز رشد بایوتکنولوژی و فناوري هاي دارویی شیراز چندین سال است که فعالیت خود را آغاز کرده اند و در حال حاضر با احداث ساختمان جدید این مراکز در فضایی جدید ادامه فعالیت می دهند.

دکتر سید جلیل معصومی افزود: این ساختمان در 3 طبقه با متراژ یک هزار و 45 متر مربع ساخته شده که 300 متر مربع آن به اتاق تمیز اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: در مجموع 2 میلیارد تومان صرف احداث ساختمان این مراکز شده و اکنون به بهره برداری رسید.

دکتر معصومی بیان کرد: مرکز رشد بایوتکنولوژی پذیرای ایده های آزمایشگاهی در زمینه تولید داروهای نوترکیب پروتئینی ، تولید آنزیم های صنعتی ، تولید فرآورده های پروبیوتیک ، تولید فرآورده های تخمیری است.

وی گفت: مرکز رشد فناوري هاي دارویی نیز پذیرای ایده های کاربردی در زمینه فرآورده های دارویی و تشخیص شامل شیمی، طبیعی و بیولوژیک یا تولید مواد اولیه دارویی ، ارتقای کیفیت فرآورده های دارویی و ارایه خدمات دارویی است.

دکتر معصومی در زمینه هدف از فعالیت مراکز رشد، افزود: این مراکز به طور کلی به منظور کمک به جذب بیشترکارآموزان، دانش آموختگان دانشگاهی دربازار کار ، ایجاد شغل و ایجاد واحد های صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی که بتوانند در بازار کاررقابت پذیر باشند ، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: بستر سازی جهت تجاری نمودن دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی ، توسعه فرهنگ کارآفرینی ، رشد و توسعه ملی کشور و رونق اقتصادی منطقه و رشد شرکت های متکی به دانش از دیگر اهداف مراکز رشد است.

دکتر معصومی گفت: گسترش فضای فیزیکی این مراکز تحقیقاتی موجب می شود که صاحبان ایده بتوانند درشرایط بهتری فعالیت نمایند و این نکته نیز قابل توجه است که با توجه به مشترک بودن برخی از فعالیت های این دومرکز رشد، اکنون شرایطی فراهم شده تا در ساختمان جدید ، این مراکز از امکانات آزمایشگاهی یکدیگر به طور مشترک بهره مند شوند که صرفه جویی در هزینه ها را بدنبال دارد.

وی بیان کرد: محدودیتی جهت ارایه ایده به این مراکز رشد وجود ندارد و از اساتید جوان گرفته تا هرفرد صاحب ایده ای که خارج از مجموعه دانشگاه فعالیت می کند ، می تواند اندیشه خلاقانه خود را که پتانسیل تبدیل به یک محصول و تولید اقتصادی و تجاری سازی را دارد ، ارایه کند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار