معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از اجرایی شدن طرح جامع خطرپذیری در سالجاری خبر داد.

حسن قدمی در تالاب بین المللی چغاخور گفت: طرح جامع خطر پذیری به تصویب شورای عالی رسیده و رئیس جمهور نیز آنرا تایید کرده است و برای اجرا در سالجاری 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بزودی تخصیص داده می شود.
وی، با اشاره به اینکه طرح جامع خطرپذیری کشور در سه محور طرح جامع خطرپذیری لرزه، طرح جامع خطرپذیری سیل و طرح جامع خطرپذیری خشکسالی تدوین شده است، افزود: در طرح جامع خطرپذیری لرزه نیازسنجی های اطلاعاتی، تهیه نقشه خطرپذیری استان ها با مقیاس مناسب و همچنین تحلیل از آسیب پذیری بخشی از شهرها همچون تهران، تبریز، مشهد، همدان، کرمان، کرمانشاه و زنجان انجام گرفته شده است.
قدمی، با اشاره به اینکه نیازسنجی های اطلاعاتی طرح جامع خطرپذیری سیل و خشکسالی نیز صورت گرفته شده است تصریح کرد: اجرای طرح جامع خطرپذیری به ما اطمینان می دهد که در نقاط مختلف کشور چه حادثه ای رخ می دهد و مسئولان متناسب با نوع حادثه آمادگی های لازم را کسب خواهند کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: اکنون طرح جامع خطرپذیری کشور یکی از وظایف سازمان مدیریت بحران است و باید به این بخش عمیق تر نگاه شود تا برنامه های حوادث غیر مترقبه ریشه ای بررسی شود.
منطقه چغاخور در کنار تالاب بین المللی چغاخور در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./ب
برچسب ها: طرح ، جامع ، خطرپذیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.