امام جمعه اردبیل گفت: سیاست غرب تجزیه کشورهای منطقه و جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در دیدار اعضای جبهه آزادی قره‌باغ در دفتر امام جمعه اردبیل با اشاره به سیاست‌های استکباری دشمنان اسلام اظهار داشت:‌ سیاست غرب تجزیه کشورهای منطقه و جوامع اسلامی است.

وی یادآور شد: مستکبران بیشتر از آنکه از یکپارچگی ملت‌ها و همدلی و وحدت آنها لذت ببرند از تجزیه، دو‌ دستگی و پریشان احوالی دولت‌ها و کشورهای بزرگ لذت می‌برند چرا که استیلا بر کشور کوچک دست یافتنی‌تر از سلطه بر کشوری بزرگ، قدرتمند و با ملتی شجاع و با بصیرت است.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکهاگر حاکمان آذربایجان و مردم این سرزمین فکر کنند که با همکاری آمریکا قره‌باغ آزاد می‌شود راه را به خطا و اشتباه رفته‌اند عنوان کرد: فکر آزادی قره‌باغ با نیات و اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ همخوانی ندارد و آنها هرگز راضی به این کار نیستند که بخواهند به خاطر منافع ملت آذربایجان حاکمیت و استیلای خود را به خطر بیندازند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: خداوند سرنوشت هر قوم و ملت را با دست خودشان رقم می‌زند و مردم آذربایجان با فرهنگ ایثار و شهادت قادر به باز‌پس‌گیری قره‌باغ هستند و قطعا‌ً در این مسیر خداوند نیز نصرت خود را همراه آنها خواهد کرد.

وی بستر‌ساز جنایات قره‌باغ را آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با افکار شوم خود سعی می‌کنند ظلم و تعدی را در دنیا غالب کرده و تنها به منافع شوم خود فکر می‌کنند تا به هر وسیله‌ای به آن دست پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی قصد و هدف استکبار جهانی از ایجاد مناقشاتی چون مناقشه قره‌باغ را ضربه زدن به اسلام معرفی کرد و گفت: دشمن سرمایه‌گذاری کلانی روی این موضوعات انجام می‌دهد تا مسلمانان نتوانند فرهنگ غنی خود را در سطح جهان گسترش دهند.

در این دیدار جمعی از اعضای جبهه آزادی قره‌باغ از برگزاری همایش منطقه‌ای آزادی قره‌باغ در آینده نزدیک خبر دادند و از همسایه دوست و صمیمی ایران به ویژه استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی خواستند تا در برگزاری موفق این همایش متولیان را همراهی کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، جبهه ، آزادی ، قره باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.