"هوگو چاوز" در طول فعاليت سياسي خود توانست تهاجم فرهنگي غرب را از ونزوئلا ريشه‌كن كند و هنر ونزوئلا در را احياء كند.

به گزارش خبرنگار تجسمي باشگاه خبرنگاران نشست فرهنگي ونزوئلا- ايران با حضور "مجيد سر‌سنگي" مديرعامل خانه هنرمندان ايران و زامبرانو سفير فرهنگي ونزوئلا در ايران برگزار شد.



"مجيد سر‌سنگي" مديرعامل خانه هنرمندان ايران در اين نشست گفت: در فاصله جلسه گذشته اتفاق مهمي در كشور رخ داده كه انتخابات رياست‌جمهوري بوده و اين انتخابات را به ملت عزيز رهبر معظم تبريك مي‌گويم و در ادامه به جناب روحاني تبريك مي‌گويم.
وي اظهار داشت: در طول 2 سال گذشته از ابتداي خرداد 90 كه به عنوان مدير اين مجموعه بوده‌ام تلاش زيادي براي برنامه‌هاي فرهنگي بين كش.ري داشتيم و اين عليرغم محدوديت بودجه بوده است.
وي گفت: يكي از نيازهاي امروز جامعه هنري آشنايي با فضاي فرهنگي هنري در داخل كشور است و از سوي ديگر فكر مرديم حضور هنرمندان كشورهاي ديگر مي‌تواند به شناخت بيشتر فرهنگ كشورهاي ديگر كمك كند.
وي اظهار داشت: در طول اين دو سال هفته فرهنگي هنر ژاپن، اتريش، و تعداد زيادي از كشورهاي ديگري كه از سوي خانه برگزار شد و در مجموع جاي خالي يك منطقه احساس مي‌شود آن امريكاي لاتين بود.
وي در ادامه گفت: اگر بخواهيد در ارتباط با فرهنگ جهاني تحقيق كنيد نيازمند شناخت امريكاي لاتين هستيد بنابراين تصميم گرفتيم بخشي از برنامه‌هاي خانه هنرمندان را به ونزوئلا اختصاص دهيم.
وي گفت: يكي ازر اتفاقات بسيار خوبي كه در اين كشور اختاده است ترجمه شاهنامه به زبان اسپانيايي است و حركت ارزشمندي است و با توجه به اين حركتها تصميم گرفتيم با همكاري سفارت ونزوئلا روزهاي فرهنگي اين كشور را برگزار كنيم.
"سرسنگي" خاطر نشان كرد: ما در هفته جاري غير از روزهاي فرهنگي ونزوئلا اختتاميه هفته فرهنگي سوئيس را نيز خواهيم داشت به دليل يكصد‌وچهلمين سال ارتباط ايران و سوئيس برگزار مي‌شود.
وي گفت: در اين هفته برنامه‌هاي گسترده‌اي برگزار مي‌شود و تاكيد بر هنرهاي تجسمي است و البته از يكي از طراحان سوئيس دعوت‌ شده كه حضور داشته باشند و جلسات سخنراني را برگزار مي‌كنيم.

دويست‌و دومين سالگرد استقلال ونزوئلا در ايران

زامبرانو سفير فرهنگي در ايران هم در اين نشست اظهار داشت: به مناسبت دويست‌و دومين سالگرد استقلال ونزوئلا هفته فرهنگي اين كشور در ايران و در محل خالنه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: در اين هفته تلاش خواهيم كرد تا بخشي از فرهنگ و هنر ونزوئلا را معرفي كنيم.

وي اظهار داشت: فرهنگ و هنر ونزوئلا با حضور "چاوز" متحول شد در حقيقت چاوز سياست فرهنگي غرب را ريشه‌كن كرد.
وي اظهار داشت: قبل عناصر فرهنگي تنها مربوط به يك عده خاصي بود و اين امر به دليل تهاجم فرهنگي بود كه از سوي غرب رخ داده بود.
وي گفت: "چاوز" اين تهاجم فرهنگي را از بين برد و جاي آن فرهنگ و هنر ونروئلا را پايه‌گذاري كرد.
سفير فرهنگي ونزوئلا اظهار داشت: "هوگو چاوز" از هنرمندان اين كشور حمايت كرد از گروه جواني كه موسيقي و نوزوئلا را زنده كردند حمايت ويژه اي را داشت.
وي تصريح كرد: "چاوز" از مدافعين فلسطين بود و از آنها با ارائه بيانيه‌اي حمايت كرد.
وي در ادامه گفت: در هفته فرهنگي ونزوئلا در خانه هنرمندان ايران فيلم، عكس و موسيقي از هنر ونزوئلا به نمايش گذاشته مي‌شود.
وي در ادامه گفت: به تازگي شاهنامه فردوسي به زبان اسپانيايي ترجمه شده است و قصد داريم در اين هفته شاهنامه‌خواني را نيز داشته باشيم.
گفتني است؛ هفته فرهنگي ونزوئلا به مدت 2 روز از 10 تا 12 تير در خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود./ص

برچسب ها: هوگو ، چاوز ، هنر ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.