معاون برنامه ريزي وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت : اگر 100 شركت برتر كشور كمك شوند و همكاري منسجمي بين تشكلها ، بنگاهها و دولت شكل بگيرد جهش جدي بالاي 50 درصدي را در صادرات اين گروه و كمك به استقلال ارزي كشور شاهد خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد عليرضا شجاعي در نشست استقلال ارزي كه با حضور تعدادي از شركتهاي برتر سال گذشته انجام شد ، با اشاره به وجود حدود 65 هزار بنگاه صنعتي در كشور افزود : با مقايسه آمارهاي موجود در اين بخش ديديم كه  صادرات 400 شركت برترنسبت به سال قبل خود 63 درصد رشد كرده بود و در سال 89 نيز به نسبت سال 88 حدود54 درصد رشد داشته است .

وي تاكيد كرد : بنگاههاي برتررا در طرح استقلال ارزي  به عنوان مشاوران طرح قرار مي دهيم چراكه در سالهاي گذشته با توجه به حجم فشارها و تحريمها ، رتبه هاي صادراتي خوبي داشته اند و اين گروه مي توانند كمك كنند كه در اين فرآيند چه كارهايي را در اولويت قار دهيم و چه اقداماتي را انجام ندهيم كه به ارز آوري سرعت دهد.

شجاعي تصريح كرد :  بخشي از اين بنگاهها شركتهاي هولدينگ بودند و به ما كمك مي كرد كه درصورت تفاهم با آنها ، حجم بالايي از بنگاهها را با خود همراه خواهند كرد و زنجيره هايي كه به آنها وصل است را به حركت در مي آورند و شايد هزاران شركت را به اين زنجيره وصل مي كنيم و فضاي جديدي در توليد صادراتي شكل بگيرد.

وي تاكيد كرد : آمارهانشان دهنده اين نكته هستند كه پتانسيل نزديك شدن صادارت و واردات  به هم و حتي عبورميزان صادرات از واردات وجود دارد تا كشوربه يك تراز مثبتي از لحاظ تجاري برسد.
شجاعي اظها ركرد : براي اينكه طرح استقلال ارزي پشتوانه محكمي هم داشته باشد اين طرح در شوراي عالي علوم ، تحقيقات و فناوري ( عتف) ارائه شد و مورد تاكيد دانشگاهها مراكز علمي قرار گرفت و قرار شد و به عنوان يكي از طرحهاي كلان كشور مورد توجه دانشگاهها قرار بگيرد و يك كنسيرسيومي از دانشگاهها شكل بگيرد و عملياتي  شود.

 وي اظهار اميدواري كرد  در حوزه يكي از ذينفعان مهم كه بنگاههاي صادارتي هستند اين طرح به سرعت عملياتي شود و شاهد استقلال ارزي كشور باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شرکت برتر ، استقلال ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار