عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس با اشاره به شکايت دولت از دو نماينده به دليل نطق آنان در صحن علني بهارستان درخصوص سفر رئيس‌جمهور به نيويورک به قوه قضائيه، گفت: دستگاه قضایی در اين راستا از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، موضوع را استعلام کرده است و ان‌شاءالله در جلسات آتي هيات اين موضوع بررسي خواهد شد.

"عوض حيدرپور" نماينده مردم شهرضا و سميرم سفلي و عضو هيات نظارت بر رفتار نمايندگان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره شکايت دولت از برخي نمايندگان  مجلس به دليل مطرح کردن پاره‌اي از موضوعات در نطق ميان دستور خود، اظهار داشت: شکایت‌های دولت بیشتر راجع به نطق‌های نمایندگان درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بوده است که از طریق معاونت حقوقي رئیس جمهور به قوه قضاییه ارجاع شده و دستگاه قضایی نيز در اين راستا از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، موضوع را استعلام کرده است تا موضوع شفاف شود نطق اين نمايندگان در راستاي ايفاي وظايف نمايندگي بوده يا خير.

وي در ادامه افزود: هيات نظارت بر رفتار نمايندگان تا کنون درباره نطق نمايندگاني که با موضوع سفر رئیس جمهور به نیویورک ایراد شده، اظهارنظر نکرده است و ان‌شاءالله در جلسات آتي هيات طي دو هفته آتي  اين موضوع بررسي خواهد شد.

عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان در ادامه تصريح کرد: براساس اصل 86 قانون اساسی، نمایندگان‏ مجلس‏ در مقام‏ ایفای‏ وظایف‏ نمایندگی خود ‏ در اظهارنظر در مسائل داخلي و خارجي ‌کاملاً آزادند لذا اگر اظهار نظر آنان در راستاي ايفاي وظايف نمايندگي باشد قابل تعقيب کيفري نيست.

حيدرپور تصريح کرد: بر اين اساس در اين مورد  شکايت نيز  بايد بررسي شود آيا موضوعاتي که در نطق مطرح شده در راستاي وظايف نمايندگي بوده يا نه، تا ان‌شاءالله نتيجه بررسي‌ها به قوه قضائيه اعلام شود.

گفتني است؛ معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از ۲ نماینده مجلس به علت نطق‌های آنان درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به قوه قضائيه شکايت کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هیئت ، نظارت ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار